هشدارهای بدون تعارف محسن هاشمی به دولت رئیسی

محسن هاشمی گفت: ‌چالش کنونی کشور را بدون‌تردید می‌توان صف‌آرایی امنیتی علیه نظام جمهوری اسلامی با استفاده از نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی دانست.
تصویر هشدارهای بدون تعارف محسن هاشمی به دولت رئیسی

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن هاشمی در یادداشتی نوشت: با توجه به اعتراضاتی عمدتا جوان‌محور در داخل کشور، تیم تاز‌ه‌کار دولت قدرت مانور مناسب در داخل و خارج با وجود یکدستی قدرت را ندارد و باعث بحران در چند جهت ازجمله افزایش قیمتی خودرو و کالاها شده است.

تهدیدات خارجی و خروج سرمایه از کشور دائما مطرح است و البته به جای رفع تحریم‌ها به نظر تشدید تحریم‌ها براساس قطع‌نامه‌های سابق و جدید در برنامه‌های دشمنان است و تورم همچنان به‌ویژه در مواد غذایی و مسکن مردم را رنج می‌دهد. به‌ویژه برای قشر ضعیف و حقوق‌بگیر افق روشنی دیده نمی‌شود و البته اعتبار ولایت فقیه هم با یکدستی قدرت آسیب می‌بیند و متأسفانه تکثر در سیاست هم از بین رفته که باعث اختلاف بین اصولگرایان هم شده است.

‌چالش کنونی کشور را بدون‌تردید می‌توان صف‌آرایی امنیتی علیه نظام جمهوری اسلامی با استفاده از نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی دانست. و مهم‌ترین عنصر در عملیات براندازی مسالمت‌آمیز، ایجاد انسجام اجتماعی در بخش ناراضیان و مخالفان نظام در جامعه و ایجاد یأس و ناامیدی در بخش بدنه اجتماعی حامی نظام است که در این رخداد تا اندازه تأمل‌برانگیزی مؤثر واقع شده است.

شرایط فعلی، شبیه سال‌های آخر دفاع مقدس است. با این تفاوت که آن جنگ فیزیکی و آشکار بود و شرق و غرب علیه جمهوری اسلامی به اتحاد رسیده بودند؛ ولی همراه با این اعتراضات اطلاعاتی‌ها و امنیتی‌های بین‌المللی هم روی آن سوار شده‌اند؛ بنابراین همان‌گونه که مسئولان با واقع‌نگری، ایثار رزمندگان با شهادت و بذل جان، اسلام و ایران را تحت مدیریت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و رهبری امام خمینی که با ایجادی تمرکز و اجماع در تصمیم‌گیری کلان کشور، پذیرش خطر و گذشتن از آبرو حفظ کردند، امروز نیز وظیفه مسئولان و مدیران مؤثر در کشور، پذیرش خطر و فداکاری است؛ در‌حالی‌که مشاهده می‌شود که قریب به اتفاق مسئولان سیاسی کشور که مسبب وضعیت امروز هستند، با سنگرگرفتن پشت ارزش‌ها، حاضر به مسئولیت‌پذیری و پرداخت هزینه از خود نیستند.

باید توجه داشت که ترمیم‌نکردن حفره ایجادشده که موجب اختلال در کارآمدی نظام و تشدید فقر، فساد و تبعیض و تقویت ظاهرگرایی، شعارزدگی و شکاف‌های اجتماعی شده است، می‌تواند دستاورد سال‌ها مبارزه و مجاهدت را با خطر مواجه کند.

منبع: شرق

456571

نظرات شما ( 1 نظر )

ناشناس |
پنج شنبه 22 دی 140113:56
اینکه حضرت امام(ره) تکرار ناپذیر است شکی نیست اما هاشمی زمان جنگ و اواخر جنگ نیز تکرار ناپذیر است که به عنوان یک سردار پاکباختهٔ عاقل و خردمند در رکاب حضرت امام(ره) بدون کم و کاست خدمت می کرد و سر سوزنی اندیشه قدرت و قدرت نمایی نداشت و حضرت امام(ره) نیز در بین یاران انقلابی خویش، تنها به تدبیر و کیاست و سیاست ایشان اعتماد کامل داشت به همین خاطر گره های کور و امور لاینحل را به دست ایشان می سپرد اما متاسفانه همین وضعیت موجب غرور کاذب در آقای هاشمی بعد از امام(ره) شد! آقای هاشمی به همین پشتوانه بعد از امام (ره) در صدد نهادینه کردن قدرت و حاکمیت و انحصار آن در دست جماعتی بود که خود بالاسر آنها باشد- البته نیتش خیر بود جهت پیشرفت و توسعه کشور این فکر را می کرد- اما غافل از این شد که این موقعیت و جایگاه بی نظیر آقای هاشمی در بین آحاد مردم ارمغان جمهوریت و تقسیم قدرت است نه انحصار قدرت! انحصار قدرت یعنی؛ ابلیس، فتنه، بلا، نفرت، تفرقه، جمود، خودخواهی و سر بریدن تمام ارزش‌های دینی و ملی در راستای اهداف خودساخته جریان قدرت! آقای هاشمی با وجود اینکه سیاستمدار ترین فرد تاریخ انقلاب محسوب می شود اما به واسطهٔ دل پاک و قلب رقیقی که داشت آسیب پذیر شد و دیگرانی چون پیر و مراد جبهه پایداری با کید و فراست مثال زدنی-تاریخ کشور در آینده به نقش زیرکانه و دسیسه های فوق حرفه ای این شخص پی خواهد برد- قدرت را ازدست ایشان ربودند و با تخریب شخصیت محبوب ایشان بزرگترین ضربه را به پیکره جمهوریت نظام زدند و کشور را در ورطه فقر و فلاکت و نابودی قرار دادند و توهمات قدرت و اقتدار را جایگزین واقعیت های توسعه و پیشرفت کشور که منبع و منشاء واقعی و اصلی اقتدار و قدرت پایدار است، کردند!