سقف خرید ارز توافقی با کد ملی

کانون صرافان درباره تفاوت نرخ ارز توافقی و خدماتی در تشریح تفاوت ارز توافقی و خدماتی اعلام کرد: سقف خرید ارز خدماتی ۵۰۰ دلار و سقف خرید ارز توافقی با کد ملی ۲۱۰۰ دلار است.
تصویر سقف خرید ارز توافقی با کد ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، کانون صرافان درباره تفاوت نرخ ارز توافقی و خدماتی در تشریح تفاوت ارز توافقی و خدماتی اعلام کرد: سقف خرید ارز خدماتی ۵۰۰ دلار و سقف خرید ارز توافقی با کد ملی ۲۱۰۰ دلار است.

کانون صرافان ایرانیان در خصوص شائبه ایجاد شده در زمینه نرخ ارز توافقی اطلاعیه‌ای به صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه هم اکنون بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی اقدام به فروش دو نوع ارز خدماتی و توافقی در شبکه صرافی می‌نماید که نرخ این دو با یکدیگر تفاوت دارد.

سقف خرید در ارز خدماتی که مربوط به سفرهای خارجی می‌شود، ۵۰۰ دلار و سقف خرید ارز توافقی که هر کد ملی سالانه یک بار می‌تواند از آن استفاده کند، ۲۱۰۰ دلار است.

همچنین نرخ اعلام شده در سایت بازار متشکل ارزی که با اعلام نرخ و با عنوان «آغاز معاملات دلار توافقی» در سایت‌های خبری نیز درج می‌شود، نرخ دلار خدماتی است که از نرخ ارز توافقی کمتر است.

نرخ فروش در شبکه صرافان تحت نظارت بانک مرکزی و کانون صرافان است.

در چند روز گذشته انتشار اخباری با عنوان اعلام نرخ دلار توافقی که بر اساس نرخ دلار خدماتی صورت گرفته بود، شائبه‌هایی در خصوص گران‌فروشی ارز توافقی در صرافی‌ها برای هموطنان ایجاد کرده بود.

منبع: ایرنا

456276