سرقت ۴ میلیارد ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

تصویر سرقت ۴ میلیارد ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

به گزارش سایت خبری پرسون، ایمنی، یک پلتفرم خدمات امنیتی حوزه Web3، گزارشی را در ۶ ژانویه منتشر کرد که نشان می‌دهد صنعت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۳.۹ میلیارد دلار از دست داده است. بر اساس این گزارش، هک ها عامل اصلی خسارات هستند که ۹۵.۶ درصد از کل خسارت ها را شامل می شود و کلاهبرداری و پروژه‌های اسکم ۴.۴ درصد باقی مانده را تشکیل می دهد. Immunefi همچنین دریافت که بخش دیفای با ۸۰.۵ درصد زیان در مقایسه با بخش امور مالی متمرکز (CeFi) که ۱۹.۵ درصد زیان دید، بیشترین ضرر را ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش: بخش دیفای در ۱۵۵ حادثه در مجموع متحمل ۳,۱۸۰,۰۲۳,۱۰۳ دلار ضرر در سال ۲۰۲۲ شده است. این عدد نشان دهنده افزایش ۵۶.۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است، زمانی که دیفای در ۱۰۷ حادثه، ۲,۰۳۶,۰۱۵,۸۹۶ دلار از دست داد. بایننس و اتریوم بیشترین حملات را متحمل شدند و BNB Chain با پشت سر گذاشتن اتریوم به در جایگاه نخست سوءقصد در سال ۲۰۲۲ تبدیل شد. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، صنعت تقریباً ۱.۶ میلیارد دلار ضرر کرد که بخش دیفای با ۵۷.۶٪ و CeFi با ۴۲.۴ اهداف اصلی هکرها بودند.

میچل آمادور، مدیر عامل Immunefi گفت: با شناسایی فعالانه و رسیدگی به آسیب‌پذیری‌ها، می‌توانیم جامعه را از آسیب محافظت کنیم و در این زمینه اعتماد ایجاد کنیم. همانطور که ما صنعت را ایمن تر می کنیم، هر چیز دیگری می تواند شکوفا شود.

در ۵ ژانویه، کوین تلگراف در خبرنامه Finance Redefined گزارش داد که طبق اعلام شرکت سرتیک، نظارت بر زنجیره و باگ، اکسپلویت‌های دیفای دسامبر کمترین میزان در سال ۲۰۲۲ بوده است. به نظر می رسد در تعطیلات ۲۰۲۲ کم کار شده اند.

در دسامبر ۲۰۲۲، ۶۲ میلیون دلار وجوه از پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) به سرقت رفت. اگرچه این رقم نسبت به ماه های گذشته کمتر بود، اما کارشناسان امنیت سایبری هشدار دادند که اکوسیستم در سال ۲۰۲۳ شاهد کاهش اکسپلویت ها، وام های فوری یا کلاهبرداری های حوزه ارز دیجیتال نخواهد بود.

455996