فراخوان بزرگ‌ترین جشنواره تئاتر کمدی کشور منتشر شد

تالار هنر و دفتر تخصصی هنرهای نمایشی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان فراخوان دریافت آثار پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان را منتشر کرد.
تصویر فراخوان بزرگ‌ترین جشنواره تئاتر کمدی کشور منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، این جشنواره که اسفند 1401 در اصفهان برگزار می‌شود، در این دوره میزبان بخش‌ صحنه‌ای و بخش بیرونی خواهد بود و تلاش می‌کند شناخت، ارزیابی و حمایت از گروه‌های تئاتر کمدی در سراسر کشور، ارتقای سطح کیفی آثار و همچنین تلاش در جهت ایجاد و ترویج فضای شاد مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی را مدنظر قرار دهد.

در بخش صحنه‌ای این جشنواره، آثار رسیده به دبیرخانه در 9 زمینه نویسندگی متن، کارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه، طراحی لباس، موسیقی، طراحی گریم و اثر برگزیده (جایزه‌ای برای بهترین تهیه‌کننده) مورد ارزیابی و داوری قرار خواهند گرفت.

در بخش بیرونی نیز گونه‌های مختلف تئاتر بیرونی اعم از خیابانی، میدانی، محیطی و... که خارج از سالن‌های متداول و رسمی و با استفاده از امکانات بیرونی و محیطی به اجرا بپردازند و از فضای شهری به‌مثابه صحنه نمایش بهره ببرند، مورد داوری و ارزیابی قرار خواهند گرفت. گروه‌های متقاضی می‌توانند در دو بسته موضوعی «آزاد» و «زنده‌رود» در این بخش شرکت داشته باشند.

بر اساس اعلام دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان، گروه‌ها و هنرمندان متقاضی می‌توانند تا دهم بهمن‌ 1401 با ثبت‌نام در سایت اطلاع‌رسانی «جشنواره خندستان» نسبت به ارسال آثار برای جشنواره اقدام کنند. نتایج گروه‌های پذیرفته‌شده نیز تا 15 بهمن‌ اعلام خواهد شد.

علاقه‌مندان به دریافت اطلاعات بیشتر از این جشنواره می‌توانند به وب‌سایت جشنواره خندستان به نشانی https://khandestan-isf.irمراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های 03135660884 و 03135660888 تماس بگیرند.

هنرمندان عرصه نمایش همچنین می‌توانند فیلم آثار خود را به نشانی اصفهان، خیابان لاله جنوبی، خیابان قدس، جنب فروشگاه رفاه، تالار هنر، کدپستی ۸۱۴۴۵۰۱۸۵۰، دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان ارسال کنند.

منبع: برنا

455928