میانگین بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری به ۲۴۲ میلیمتر رسید

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان را ۲۴۲ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت تغییر محسوسی نداشته است.
تصویر میانگین بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری به ۲۴۲ میلیمتر رسید

به گزارش سایت خبری پرسون،معصومه نوروزی افزود: با این وجود از آنجاکه بارش‌های سال آبی جاری (یکم مهر تا ۱۷ دی) بیشتر به صورت باران بود که تاثیر چندانی در تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش پیامدهای ناشی از خشکسالی‌های متوالی در استان نداشته است.

وی در ادامه از ورود یک سامانه بارشی به استان از بعدازظهر دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه تا اواسط روز چهارشنبه منجر به بارش برف و باران در تمامی نقاط استان می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، شدت فعالیت این سامانه بارشی را برای روز سه‌شنبه اعلام کرد و افزود: هواشناسی در این خصوص اطلاعیه هشدار صادر می‌کند و می‌طلبد دستگاه‌های خدمات‌رسان طی این مدت در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند.

نوروزی دمای شهرکرد در صبح شنبه را ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: بن با ۱۴ درجه زیر صفر سردترین ایستگاه استان ثبت شد و دمای کوهرنگ نیز ۱۱ درجه زیر صفر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای صبح یکشنبه و دوشنبه نیز کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

منبع:ایرنا

455578