نفت برنت به زیر ۸۰ دلار سقوط کرد

بهای معاملات نفت برنت با ۷۵ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۷ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۷۳ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید.

تصویر نفت برنت به زیر ۸۰ دلار سقوط کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، شاخص‌های نفت روز چهارشنبه، تحت تاثیر چشم انداز نگران کننده تقاضا برای سوخت به دلیل کندی اقتصاد جهانی و افزایش آمار ابتلا به کووید در چین، بیش از چهار دلار در هر بشکه سقوط کرده بودند و نفت برنت، بزرگترین کاهش قیمت در دو روز نخست سال از سال ۱۹۹۱ به این طرف را تجربه کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت شب گذشته با چهار دلار و ۲۶ سنت معادل ۵.۲ درصد کاهش بسته شده بود. طبق آمار رفینیتیو آیکان، نفت برنت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، حدود ۹.۴ درصد کاهش پیدا کرد که بزرگترین کاهش قیمت در دو روز ابتدای سال، از ژانویه سال ۱۹۹۱ به حساب می‌آید. نفت آمریکا با چهار دلار و ۹۰ سنت معادل ۵.۳ درصد کاهش بسته شد.

مقامات سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند آمار چین نشان داد هر چند سویه جدید ویروس کرونا در این کشور شناسایی نشده است اما چین، آمار واقعی تعداد افرادی که اخیرا در اثر ابتلا به بیماری کووید جان خود را از دست دادند را اعلام نکرده است.

عامل دیگری که بر کاهش قیمت نفت در شب گذشته تاثیر گذاشت، وضعیت اقتصاد جهانی و افزایش نرخ‌های بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ جهان بود.

شرکت ISM اعلام کرد شاخص مدیران خرید بخش تولیدی آمریکا در دسامبر، به میزان بیشتری کاهش یافت که دومین کاهش ماهانه متوالی بود. این شاخص از ۴۹ واحد در نوامبر، به ۴۸.۴ واحد در دسامبر نزول کرد که ضعیفترین نتیجه از ماه مه سال ۲۰۲۰ بود.

بر اساس گزارش رویترز، همزمان، نتایج نظرسنجی وزارت کار آمریکا نشان داد فرصت‌های شغلی موجود کمتر از حد انتظار کاهش یافت و این نگرانی را برانگیخت که بانک مرکزی آمریکا ممکن است از این موضوع به عنوان دلیلی برای ادامه افزایش نرخ بهره استفاده کند.

همچنین نتایج نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در دسامبر، با وجود توافق اوپک پلاس برای کاهش اهداف تولید به منظور حمایت از بازار، افزایش پیدا کرده است. اوپک ماه میلادی گذشته، ۲۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که ۱۲۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با نوامبر افزایش داشته است.

455390