حمله موش‌ها به پارلمان انگلیس

طبق یک بررسی و گزارش رسمی، پارلمان انگلیس مورد هجوم موش‌های عظیم‌الجثه‌ای قرار گرفته که از تله فرار می‌کنند و در برابر طعمه مصون هستند!

تصویر حمله موش‌ها به پارلمان انگلیس

به گزارش سایت خبری پرسون، سالانه ده‌ها هزار پوند برای مبارزه علیه این مشکل وست‌مینستر خرج می‌شود اما همچنان وجود این آفات چهار پا ادامه دارد.

مقامات پارلمان انگلیس دستور دادند تا یک بررسی داخلی نسبت به این مشکل انجام شود؛ بررسی که نشان می‌دهد کشتن موش‌هایی که در مجلس عوام و اعیان این کشور جولان می‌دهند بسیار دشوارتر از سایر موش‌های عادی است.

یک گزارشی که در سال ۲۰۲۰ گردآوری شد، نشان می‌دهد که مقامات پارلمانی نسبت به این نکته که این موش‌ها در برابر "دی‌فتیالون" مقاوم هستند، شک و شبه‌هایی دارند و این اولین مورد ثبت‌شده درخصوص موش‌های خانگی است که نسبت به این ماده شیمیایی مقاومت نشان می‌دهند.

طبق گفته کارشناسان، این ماده شیمیایی برای موش‌ها "بسیار سمی" است و حتی مقدار کمی از آن معمولا برای کشتن موش‌ها کافی است. حتی این ماده شیمیایی می‌تواند برای انسان هم مضر باشد.

اما طبق این گزارش، موش‌های وست‌مینستر تقریبا ۲۰ سال است که "مقاومت رفتاری" از خودشان نشان می‌دهند و به این سادگی در دام طعمه‌ها نمی‌افتند.

کارکنان کاخ وست‌مینستر مدت‌هاست که مجبور شده‌اند با موش‌های موجود در دفاتر خود مبارزه کنند و این موضوع برخی از کارمندان را مجبور کرده‌ تا با تهیه تله‌ها، خودشان زمام امور را به دست بگیرند.

حتی یکبار در سال ۲۰۱۴، پنی موردانت که اکنون رئیس مجلس عوام است، گربه خود را به پارلمان آورد تا شخصا نسبت به یافتن این موش‌ها اقدام کند!

سخنگوی پارلمان انگلیس در این خصوص عنوان داشت: پارلمان از طریق ایمنی بالای غذایی و روند بهداشتی، مکان امنی برای کار کردن و غدا خوردن است. ما نسبت به انجام اقداماتی جهت مرتفع کردن این مشکل متعهد هستیم.

منبع: ایسنا

455103