پیش بینی وضعیت بازار رمزارزها در ۲۰۲۳

امسال برای بازار کریپتو، سال پرفراز و نشیبی بوده است، به طوری که بسیاری از نهادهای غیرمتمرکز و متمرکز شکست خورده اند یا در تقلا برای ادامه حیات هستند.
تصویر پیش بینی وضعیت بازار رمزارزها در ۲۰۲۳

به گزارش سایت خبری پرسون، وب ۳، به دلیل مشابهت با تبدیل یک جامعه عمدتا کشاورزی به یک جامعه صنعتی‌تر، نشان‌دهنده تحول بعدی تبادل اطلاعات است.

این یک اساس محاسباتی است و به گونه‌ای طراحی شده است که انسان را در مرکز و حریم خصوصی را در اولویت قرار دهد.

فناوری بلاکچین روش جدیدی برای تعامل با اینترنت به ارمغان خواهد آورد و نحوه تعامل ما با یکدیگر را به طور اساسی تغییر خواهد داد.

با حرکت به سمت آینده، در ادامه برخی از پیش‌بینی‌ها در مورد اینکه برای سال ۲۰۲۳ چه انتظاراتی از این بازار داریم، آورده شده است.

1. سرمایه‌گذاری پرریسک کریپتو تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ به روند نزولی خود ادامه خواهد داد، اما این مساله لزوما مورد بدی نیست. بلکه این موضوع در حال عادی شدن است که عقلانی است.

سرمایه‌گذاران نمی‌خواهند چاقویی که در حال سقوط است را بگیرند، بنابراین منتظرند همه چیز به پایان برسد و در عین حال نگرانی‌های کلان اقتصاد کلان و ریسک رکود جهانی را بررسی کنند.

در همین حال، تسویه حساب جدید (لایه ۱ / ۲)، قابلیت همکاری (لایه ۰/ بریج)، پروتکل‌های وام دهی و معاملاتی برای پر کردن خلاء ناشی از تغییرات ناشی از هک‌های اخیر، کسری خزانه، تغییرات نظارتی و سقوط‌های مربوط به صرافی در نظر گرفته شده‌اند.

2. در سال ۲۰۲۳، ویژگی اولیه آنارشیستی وب ۳ که نیاز به برندهای بزرگ را رد می کرد، از بین خواهد رفت. شرکت‌کنندگان در نهایت متوجه خواهند شد که وقتی هیچ پول خارجی از برندهای بزرگ وجود ندارد، آنگاه تنها چیزی که دارید یک رمز است که تنها ارزش آن از دلارهای کاربران و دلالان می‌آید.

درعوض، پروژه‌ها از برندهای بزرگ و تبلیغات، بازاریابی و دلارهای حامی آن‌ها استفاده می‌کنند تا رویای وب ۳ (توکن معرف سرمایه خرد) از طریق تقسیم سرمایه خارجی معنی‌دار بین کاربران واقعی محقق شود.

برندهای – وب ۲ مانند نایکی، استارباکس و متا - با تمرکز مداوم بر روی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان فرمت ترجیحی و با تأکید بر جذب مشتری و مشارکت بیش از کسب درآمد، به آزمایش در وب ۳ ادامه خواهند داد.

3. مردم متوجه خواهند شد که طرز فکر بسیاری در مورد جامعه در وب ۳ پوچ است. «جامعه» اغلب صرفا واژه‌ای دوست‌داشتنی بود که عمدتا برای توصیف «تعدادی از سفته‌بازان در یک دیسکورد که رویای مشترک ثروت سریع دارند و پس از توقف چرخ فلک رشد پروژه را رها می‌کنند» استفاده می‌شود.

در حالی که ما همچنان شاهد استثناهایی از قاعده خواهیم بود - مانند جوامع مالی غیرمتمرکز قوی و متعهد و همچنین سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز آنلاین به آفلاین مانند LinksDAO - آنچه در سال ۲۰۲۳ متوجه خواهیم شد این است که کل ایده‌آل پروژه وب ۳ تناسب / جامعه غالبا فقط مناسب پروژه / سفته باز بود. بنابراین، ما نمی‌توانیم اصول تناسب واقعی محصول/بازار را نادیده بگیریم.

4. با کاهش هزینه های توسعه برنامه وب ۳ و افزایش هزینه های جذب کاربر، بر کیفیت و کشف تأکید می‌شود. وب ۳ دارای اپ استور و AdMob خواهد بود که به توسعه‌دهندگان و کاربران کمک می‌کند تا یکدیگر را به طور موثرتری پیدا کنند. L۱ها و کیف پول‌ها در ابتدا برای این موقعیت رقابت می‌کنند، اما احتمالا یک بازیکن جدید این موقعیت را به دست خواهد گرفت.

برنامه‌های Breakout وب ۳ در سال ۲۰۲۳ بیشتر شبیه برنامه‌های دانلود شده و پردرآمد در روزهای اولیه تلفن همراه خواهند بود - تجربه کاربری ساده و گرافیک با تعامل بصری اما خلاقانه و مکانیسم‌های کسب درآمد - مانند پرندگان خشمگین در سال ۲۰۰۹.

5. روند کنونی به سمت «پایداری» و «دوام» در بازی‌ها - که از برخی جهات ناشی از مشکلات ایجاد شده از سمت اکسی اینفینیتی است - موجی از محصولات با ثبات داخلی را ایجاد می‌کند، اما فاقد ماهیت رونق و رکود پویا هستند.

این یک تجربه بازیکن مسطح و بی صدا ایجاد می کند که شبیه نسخه کپی بازی های ویدیویی موجود وب ۲ است. با گذشت زمان، توسعه دهندگان بازی دوباره یاد خواهند گرفت که حدس و گمان بازار بخشی از سرگرمی است و سعی می کنند آن را به روش های سالم و مسئولانه ترکیب کنند.

6. وب ۳ با اپلیکیشن‌هایی که از نظر عملکردی شبیه‌سازی‌شده از کسب‌وکارهای موجود هستند، به ارائه جایگاهی مستحکم ادامه خواهد داد، اما این کار با برخی از اجزای اصلی بلاکچین انجام خواهد شد.

این برنامه‌ها دسته‌ای از کاربرانی را در بازار ایجاد می‌کنند که می‌خواهند همان محصول اصلی سنتی را ارائه دهند، مشابه بسیاری از شرکت‌های اینترنتی اولیه (مانند آمازون به عنوان کتاب‌فروشی اینترنتی) یا شرکت‌های تلفن همراه (مانند Robinhood)، اما وابستگی‌هایی نیز به وب ۳ دارند. آنها تا حد زیادی در بازاریابی و تجربه به جای ارائه محصول اصلی تمایز قائل خواهند شد.

7. برای مقابله با هزینه‌های انطباق و مخارج کلی، برنامه‌های بلاکچین به طور فزاینده‌ای به توکن‌های موجود و با سرمایه کلان برای تقویت مکانیسم‌های مرتبط با توکن‌ها تکیه می‌کنند.

اتریوم به تأخیر در نقشه راه خود در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد، اما هنگامی که در نهایت به منظور کاهش هزینه‌های گاز، شاردینگ را ارائه کرد، L۱ های جایگزین شاهد کاهش قابل توجهی در تمایل خواهند بود.

8. استیبل کوین‌ها موارد استفاده بیشتری را در خارج از بازارهای سرمایه کریپتو پیدا می‌کنند که منجر به پذیرش جریان اصلی بیشتر - در درجه اول در بین مشاغل - و نوآوری در وب ۳ می‌شود.

تحقیقات و توسعه دولت‌ها و بلاکچین خصوصی ادامه خواهد داشت و برخی زیرساخت‌های عمومی متمرکز مانند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا زیرساخت‌های بازار را اعلام می‌کنند.

9. جنگ‌های فرهنگی پیرامون کریپتو تا پایان سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت که به چرخه انتخابات ایالات متحده منتهی می‌شود. رونق و رکود با هک‌های تصادفی (مانند Wormhole) ، قرار گرفتن در معرض خطر بیش از حد تهاجمی (مانند Terra) و کلاهبرداری آشکار (مانند SafeMoon) ادامه خواهد داشت.

سیاستمداران بیشتری در قبال ارزهای دیجیتال مواضع محکمی اتخاذ خواهند کرد. با این حال، دولت ایالات متحده همچنان در مورد مقررات، به ضرر صنعت داخلی، بلاتکلیف خواهد بود. هر مقرراتی که ایجاد شود، آشفته و ناکامل خواهد بود و همچنان می‌تواند باعث شود پروژه‌های مخاطره‌آمیز از بین بروند.

10. همانطور که سازندگان در بازار نزولی توسعه می‌یابند، در سال ۲۰۲۳ مناطق رشد جدیدی فراتر از روایت‌های رایج موجود مانند پروژه‌های تصویر نمایه NFT، پروژه‌های بازی برای کسب درآمد، L۱ های جایگزین و غیره شروع می‌شود.

روایت‌های جدید چرخه بعدی را پیش می‌برد و امید داریم این چارچوب‌های جدید، سودمندی و پذیرش واقعی مصرف‌کننده را هدایت کند و برای چند صد میلیون کاربر/کیف پول ارز دیجیتال جدید سودمند باشد.

عدم قطعیت‌های آینده نیز نشان‌دهنده فرصت‌ها هستند و کسانی که می‌توانند به سرعت خود را تطبیق دهند، در صورت وقوع تغییرات مهم، سود خواهند برد.

منبع: اقتصادآنلاین

444794