واکنش قوه قضاییه به یک ادعای اینترنشنال

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: هنوز رایی برای سعید اله وردی از سوی دادگاه صادر نشده است.
تصویر واکنش قوه قضاییه به یک ادعای اینترنشنال

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته مطالبی در خصوص متهمی در فضای مجازی و شبکه سعودی اینترنشنال پخش شد که حکایت از حمایت این رسانه‌ها و چهره‌های معروف منتشر شد که ادعا شده بود سعید اله وردی در خطر اعدام است در حالی که این متهم در یکی از اتهامات با قرار تعلیق تعقیب مواجه و در اتهام دیگر هنوز حکمی علیه وی صادر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در ‌ارتباط‌ با اظهارات خواهر سعید اله‌وردی یکی از بازداشت‌شدگان اغتشاشات در شیراز در شبکه‌های ضدانقلاب، اظهار داشت: اتهامات افراد مطرح در این پرونده که سه نفرند اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و اخلال در نظم است که در عنوان اتهامی اول به تازگی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شده و هنوز رایی از سوی دادگاه صادر نشده است. در اتهام دوم نیز برای متهمین قرار تعلیق تعقیب صادر شده است.

وی با بیان اینکه در قرار صادره از شعبه بازپرسی به اقرار صریح متهمین و اظهار ندامت آنان و همچنین همکاری در مراحل تحقیقات اشاره شده است، افزود: در فضاسازی‌های نزدیکان نامبرده، حمایت‌های بدون مبنای رسانه سعودی اینترنشنال، سلیبریتی‌های حامی؛ آنان این متهم را در خطر اعدام اعلام کردند که چنین موضوعی با توجه به اتهام مندرج در پرونده صحت ندارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: رسانه‌هایی که اطلاع‌رسانی استاندارد و بر اساس اصول و قواعد را در دستور کار دارند برای اقناع افکار عمومی نیازمند استدلالات منطقی و قانونی هستند اما این دسته از رسانه هر مطلب غیر واقع و بی مبنایی را محور موج سواری‌های احساسی و دروغ پراکنی‌های خود قرار می‌دهند.

منبع: تسنیم

444705