تیم ملی تنیس بدون سرمربی به مسابقات جهانی رفت

تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات انتخابی جهان بدون سرمربی حاضر شد.
تصویر تیم ملی تنیس بدون سرمربی به مسابقات جهانی رفت

به گزارش سایت خبری پرسون، لازمه حضور در مسابقات ۲۰۲۳ قهرمانی جهان کسب سهمیه است. این سهمیه در قاره آسیا از برگزاری رقابت های گزینشی به میزبانی قطر حاصل خواهد شد.

به همین منظور تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران پنجشنبه آینده (۱۵ دی ماه) عازم قطر می شود تا طی روزهای ۱۷ تا ۲۳ دی ماه (۷ تا ۱۳ ژانویه) در مسابقات گزینشی جهان شرکت کند. جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی اما غایب بزرگ این اعزام است و این در حالی است که تیم ملی ترکیب کامل بازیکنانش را در اختیار دارد.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز مهر در مورد غیبت سرمربی تیم ملی در سفر به قطر گفت: رقابت ها تنها در بخش انفرادی برگزار می شود. خیلی از دیدارهای نمایندگان ما همزمان با هم یا در فاصله کم با یکدیگر برگزار می شود. تجربه هم نشان داده که در چنین مواقعی سرمربی نمی تواند کنار همه بازیکنان باشد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: اگر واقعا بخواهیم همه بازیکنان برای تمام دیدارهای شان مربی در کنار خود داشته باشند باید برای هر یک از آنها یک مربی اعزام کنیم که در عمل شدنی نیست. اینگونه هم نمی شود که یک نفر به عنوان سرمربی اعزام شود اما برخی بازیکنان نتوانند از حضورش به هنگام بازی بهره مند شوند. به همین دلیل تصمیم بر این شد که بازیکنان بدون مربی عازم قطر شوند. آنها می توانند در جریان مسابقات یکدیگر را حمایت کنند و کمک حال هم باشند.

مسابقات تنیس روی میز ۲۰۲۳ قهرمانی جهان ۲۲ تا ۲۸ می (اول تا ۷ خردادماه ۱۴۰۲) در آفریقای جنوبی و در بخش انفرادی، دوبل و میکس دوبل برگزار می شود. این دومین دوره این رقابت ها است که با شیوه جدید و با تعداد ۱۲۸ بازیکن در هر بخش مردان و بانوان برگزار می شود.

دوره پیشین مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان با این شیوه جدید به میزبانی آمریکا برگزار شد. البته برای مسابقات آمریکا، به خاطر شرایط وقت و ادامه پاندمی کرونا، دیدارهای گزینشی برگزار نشد و بازیکنان کشورهای مختلف بر اساس رنکینگ جهانی، مجوز لازم برای سفر به آمریکا را به دست آوردند.

بر این اساس ایران در بخش مردان مسابقات آمریکا نماینده داشت اما در بخش بانوان موفق به کسب مجوز برای اعزام نشد. برای مسابقات گزینشی قطر هم، فدراسیون تنیس روی میز اعزام تیم بانوان را از برنامه خارج کرد تا در بخش مردان نماینده اعزامی داشته باشد.

نوشاد و نیما عالمیان، امیر حسین هدایی، امین احمدیان و نوید شمس بازیکنان اعزامی ایران به مسابقات تنیس روی میز گزیشی جهان هستند.

منبع: مهر

444514