پرسون از آشفتگی یکی از معابر منطقه15 تهران گزارش می دهد؛

پیکر خاکستری بلوار نیکو عمل / بی تدبیری شهرداری در برخورد با متخلفان

یکی از محله های قدیمی و پر رفت و آمد در شرق کلانشهر تهران محله افسریه است؛ این محله در جنوب شرقی تهران و در منطقه 15 شهرداری قرار دارد و بلوار نیکو عمل شرق در این محله قرار دارد که این روزها این محور تردد خودرویی حال و روز خوشی ندارد.
تصویر پیکر خاکستری بلوار نیکو عمل / بی تدبیری شهرداری در برخورد با متخلفان

به گزارش سایت خبری پرسون، به قدری وضعیت این محور آشفته است که گویا خدمات رسانی مدیریت شهری در این محور صورت نمی گیرد و موجب نارضایتی ساکنان و رهگذران شده است.

سد معابر دست فروشان به ویژه وانت بارها در شمال این بلوار، سد معابر کسبه بلوار، آلودگی زیست محیطی تعمیرگاه ها، نبود فضای سبز ، ترافیک و بوی نامطلوب از مخازن زباله تنها بخشی از نارضایتی های شهروندان این محله است.برای اینکه بیشتر در جریان آشفتگی این معبر قرار گیریم با تعدادی از ساکنان این محله به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه می خوانید:

نظافت ضعیف

خدمات رسانی در این معابر از گذشته تاکنون ضعیف بوده است و شهرداری آن طور که باید در حوزه رنگ آمیزی و نظافت و رسیدگی به فضای سبز اقدام نمی کند.

یکی از شهروندان که خود را زهرا اکبری معرفی می کند، دل پری از خدمات رسانی شهرداری این منطقه در این بلوار دارد، گفت: تنها یک بار شهرداری اقدام به جمع آوری زباله ها از مخازن می کند در حالی که حجم تردد شهروندان، مغازه داران و اهالی محله در این بلوار بالاست و روزانه تولید زباله بیشتر صورت می گیرد.

او افزود: نظافت در این بلوار بسیار ضعیف است و گاها شاهد آن هستیم که جمع آوری زباله 24 ساعت به طول می انجامد، حتی نظافت حاشیه معابر نیز آن طور که باید صورت نمی گیرد؛ البته ناگفته نباشد برخی از کسبه نیز در این زمینه رعایت نمی کنند.

اکبری خود را ساکن قدیمی این محله می داند؛ گفت: خدمات رسانی در این معابر از گذشته تاکنون ضعیف بوده است و شهرداری آن طور که باید در حوزه رنگ آمیزی و نظافت و رسیدگی به فضای سبز اقدام نمی کند.

سد معبر همه مدل

در این بلوار بعد از خیابان افسریه در ضلع غربی یک پل عابری وجود دارد که چند سالی است به دلایل نامعلوم شهرداری در پیاده رو (درست زیر پل عابرپیاده) نیوجرسی گذاشته که موجب تردد به سختی عابران پیاده می شود؛ این اقدام شهرداری نشان می دهد که خودش هم به سد معبر توجهی ندارد.

آن طور که مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می دهد، سد معبر در این بلوار به شکل های مختلف صورت می گیرد؛ از ابتدای بلوار نیکو عمل در مسیر خیابان رحیمی وانت بارهای میوه در حاشیه محور پارک کرده اند و کسب و کاری برای خودشان فراهم کرده اند؛ در این میان یکی از شهروندان گفت: به دلیل اینکه شهرداری با این وانت بارها کاری ندارد و جلو تخلفات شان را نمی گیرد فعالیت قارچ گونه وانت بارها در این محور بیشتر شده است.

وی افزود: حضور وانت بارها بعد از ظهرها تا ساعت 10 شب بیشتر به چشم می خورد و ترافیک در این معابر را به وجود می آورد که متاسفانه گاهی موجب روند کند تردد خودروهای امدادی می شود.

این شهروند ساکن در این محله شرقی تهران ادامه داد: البته تنها شهرداری نیست که کوتاهی می کند، راهنمایی و رانندگی نیز باید با این موضوع ورود کند و با وانت بار فروشانی که موجب مزاحمت تردد مردم می شوند برخورد کند.

علی یکی از کسبه این بلوار که به تازگی مغازه اش را مورد نوسازی قرار داده است؛ گفت: تعمیرگاه های خودرو در این محله به زیبایی و نظافت توجه ندارند و این بی توجهی به دلیل این است که خود شهرداری نیز توجه به این امر ندارد.

وی افزود: سد معبر تعمیرگاه های خودرو از یک طرف نازیبایی شهری و از طرف دیگر موجب نارضایتی مردم در این محله شده است؛ برای نمونه موزاییک پیاده روها به قدری کثیف است که این پیاده روها به رنگ سیاه درآمده است.

این کاسب بلوار نیکو عمل برای اثبات صحبت هایش که شهرداری خود کمک به این بی نظمی شهری می کند، گفت: در این بلوار بعد از خیابان افسریه در ضلع غربی یک پل عابری وجود دارد که چند سالی است به دلایل نامعلوم شهرداری در پیاده رو (درست زیر پل عابرپیاده) نیوجرسی گذاشته که موجب تردد به سختی عابران پیاده می شود؛ این اقدام شهرداری نشان می دهد که خودش هم به سد معبر توجهی ندارد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: خواسته ای که از شهرداری منطقه 15 داریم رنگ آمیزی جداول و محیط این بلوار را انجام دهد تا کمی حس نشاط در این معبر به وجود آید.

انتخاب شهردار کم تجربه و تازه نفس منطقه15

آن طور که شواهد نشان می دهد، طرح های حوزه خدمات شهری در این معابر پر رفت و آمد شرق تهران به اجرا در نیامده که حال و روز این بلوار را به رنگ خاگستری در آورده است؛ چرا که جداول حاشیه این معابر به قدری نازیبا هستند که نشان می دهد مدت زمان زیادی از رنگ آمیزی و شستشوی آن گذشته است.

ناگفته نباشد شهرداری منطه15 چند هفته ای بدون شهردار اداره می شود و زاکانی به تازگی فردی کم تجربه را در جایگاه شهردار این منطقه انتخاب نکرده است؛ البته موضوع این وضعیت بلوار نیکو عمل مربوط به گذشته هاست و معلوم نیست شهردار سابق این منطقه که این روزها شهردار منطقه یک تهران را برعهده دارد با چه ارزیابی این سمت را دریافت کرده است؛ که این امر برعهده اعضای شورای شهر است که یک نهاد نظارتی شهرداری تهران را برعهده دارند.

گزارشی از: سیاوش پارسا

444353