آخرین وضعیت آب و هوای تهران

سازمان هواشناسی استان تهران براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و پیش یابی مدل‌های عددی، آخرین وضعیت جوی استان را تا آخر هفته پیش‌بینی کرد.
تصویر آخرین وضعیت آب و هوای تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، با این حساب با توجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی تا فردا، برای تهران بارش محدود و پراکنده برف به همراه مه گرفتکی در برخی مناطق را پیش‌بینی کرد. ضمن اینکه با توجه به عدم وزش باد قابل ملاحظه، کیفیت هوای تهران فردا با افزایش انباشت آلاینده‌ها کاهش می یابد.

این فرم را پرکنید تا کودکتان موفق ترین برنامه نویس شود!

همچنین بر اساس پیش بینی‌سازمان هواشناسی ا، وضعیت جوی استان از پایداری نسبی جو تا انتهای هفته حکایت دارد که به موجب آن با توجه به عدم وزش قابل ملاحظه و ماندگاری هوای سرد، انباشت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق پرتردد شهری پیش بینی می شود. در ارتفاعات با توجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی تا فردا، آسمان نیمه ابری تا ابری، در برخی ساعات همراه با بارش های محدود و پراکنده برف و پدیده مه و برای دیگر نواحی استان، قسمتی ابری تا تا نیمه ابری با احتمال بارش های پراکنده مورد انتظار است. تغییرات محسوس دمایی تا پایان هفته وجود نخواهدداشت. به دلیل ماندگاری و تداوم سرمای هوا، وجود رطوبت سطحی پدیده مه در مناطق مستعد استان به ویژه در ارتفاعات موجب کاهش دید و یخبندان خواهد شد.

همچنین در اکثر مناطق تهران به ویژه ارتفاعات برای امروز شاهد کاهش دمای شبانه خواهیم بود و ماندگاری آن تا پایان هفته مورد انتظار است. بر این اساس، دمای هوا فردا دوشنبه ۵ دی ماه، در تهران بین ۱۰ و ۲ درجه، آبعلی بین ۲ منفی ۷ درجه، اسلامشهر و بهارستان بین ۱۰ تا یک درجه، پاکدشت بین ۱۰ تا ۲ درجه، پردیس بین ۷ تا منفی ۵ درجه، پیشوا بین ۱۰ تا ۲ درجه، دماوند بین ۱ تا منفی ۸ درجه، رباط کریم بین ۱۱ تا یک درجه، ری بین ۹ تا ۲ درجه، شمیرانات بین ۸ تا منفی ۲ درجه، شهریار بین ۷ تا یک درجه، فیروزکوه بین ۲ تا منفی ۶ درجه، قدس بین ۹ تا ۲ درجه، لواسان بین ۶ تا منفی ۵ درجه، ملارد بین ۷ تا یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود

444071