برای صادرات بیشتر به بازارهای جهانی نیاز به یکپارچگی داریم/ محصولات ایرانی با اقبال خوبی در بازار عراق روبروست

آقا محمدی، عضوکمیسیون اقتصادی تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع لوازم خانگی ایران گفت: صنعت تولید لوازم خانگی در حقیقت یک نیاز مردمی است که همیشه به دنبال تغییر و تنوع است.
تصویر برای صادرات بیشتر به بازارهای جهانی نیاز به یکپارچگی داریم/ محصولات ایرانی با اقبال خوبی در بازار عراق روبروست

به گزارش سایت خبری پرسون، آقا محمدی، عضوکمیسیون اقتصادی تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید براینکه صنعت تولید لوازم خانگی در حقیقت یک نیاز مردمی است که همیشه به دنبال تغییر و تنوع است، بیان کرد: این صنعت جایگاه خودش را باز کرده و در اول راه است؛ مشکل اصلی برای ادامه راه زنجیره شدن در امر تولید است. چون در صادرات بازار جهانی این زنجیره شدن را نمی‌پسندد و سبب افزایش قیمت می‌شود، در این رابطه کاری که باید کرد تفاهم بین تولیدکنندگان است.

وی با بیان خبر خوش از به تفاهم رسیدن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: دو دستگی باعث ضعف در پیشرفت و صادرات است؛ ما امروز باید به سمت یکپارچگی برویم و یک صنعت یکپارچه را برای صادرات جهانی ارائه دهیم.

آقا محمدی گفت: در بازارهای اوراسیا، شانگ‌های و روسیه با یکپارچگی در کیفیت و کمیت می‌توان به جایگاه درستی در صادرات کالا رسید. دانشگاه هنر و طراحان باید باهم هماهنگ باشند چراکه در تولید 25 درصد خود تولید است و 75 درصد آن شامل طراحی تبلیغ و فروش امری مهم و ضروری است که نیاز به هماهنگی دقیق دارد.

صادرات 6 ملیارد دلاری به اقلیم کردستان عراق

شیخ مصطفی عبد الرحمان، رئیس اتحادیه وارد کننده و صادر کننده اقلیم کردستان عراق در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع لوازم خانگی ایران گفت: نمایشگاه لوازم خانگی ایران هر سال بهتر از سال قبل برگذار می‌شود. لوازم خانگی جدید، تولیدکنندگان قوی و کارخانه‌های جدید به کیفیت بالای این نمایشگاه افزوده است.

وی با بیان اینکه اقلیم کردستان عراق حجم تولیدات بسیار پائینی دارد و محصولات ایرانی با اقبال خوبی در بازار عراق روبروست، افزود: ما در صدد وارد کردن محصولات لوازم خانگی به خصوص محصولات ایرانی که از لحاظ کمی و کیفی مورد رضایت مردم اقلیم عراق می‌باشد، هستیم و سالانه 6 ملیارد دلار سهم صادرات ایران برای اقلیم می‌باشد.

وی در خصوص تفاهم نامه‌ای که روز گذشته امضا شد؛ گفت: این تفاهم نامه نکات بسیار مهمی دارد که برای تعامل بیشتر دو کشور موثر خواهد بود. امیدواریم با برپایی نمایشگاه دائمی و محیطی مناسب در اقلیم میزبان تاجران و بازرگانان ایرانی در آنجا باشیم و سهم صادرات سالانه بین دو کشور افزایش یابد.

443584