تقدیر از عکاس ایرانی در مسابقه عکس سال یونیسف

شایان حاجی‌نجف، عکاس ایرانی ساکن خوزستان، در مسابقه عکس سال یونیسف ۲۰۲۲ شایسته تقدیر شد.

تصویر تقدیر از عکاس ایرانی در مسابقه عکس سال یونیسف

به گزارش سایت خبری پرسون، شایان حاجی‌نجف، عکاس و خبرنگار ایرانی، با مجموعه عکس «دو بال پروانه» در مسابقه عکس سال یونیسف ۲۰۲۲ (UNICEF Photo of the Year ۲۰۲۲) در آلمان شایسته تقدیر شد.

مجموعه عکس «دو بال پروانه» روایتی داستانی از زندگی یک کودک مبتلا به سرطان به نام «زهرا» است که در مسیر مبارزه با این بیماری به ‌رغم داشتن امید بسیار به زندگی جان خود را از دست می‌دهد..

حاجی‌نجف که متولد سال ۱۳۷۲ است پیش از این نیز در سال ۲۰۱۸ با مجموعه «دفن کودکی زیر آوار جنگ» توانست در مسابقه عکس سال یونیسف شایسته تقدیر شود.

هر ساله کمیته‌ یونیسف آلمان مسابقه جهانی عکس سال این بنیاد را برگزار می‌کند. هدف این مسابقه که از سال ۲۰۰۰ هر سال توسط کمیته‌ یونیسف آلمان برگزار می‌شود تشویق و حمایت از عکاسان و فتوژورنالیست‌هایی است که با گزارش‌های تصویری خود راوی شرایط «کودکان و نوجوانان» در سراسر جهان هستند.

آن گونه که ریاست یونیسف آلمان گئورگ گراف والدرزه (Georg Graf Waldersee) خاطر نشان کرده هدف آنها گردآوری و نمایش «عکس‌هایی است که سرنوشت، صداقت و صمیمیت کودکان را نشان می‌دهند؛ برخی بی‌رحمانه و برخی امیدبخش. آنها جاذبه‌ قوی‌ای برای همدلی و شفقت دارند و مسؤولیت مشترک‌مان را به ما یادآوری می‌کنند؛ تلاش برای بهزیستی کودکان جهان.

منبع: ایسنا

443532