توضیحات مهم کمیسیون اروپا در رابطه با قطر

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا روابط میان اتحادیه اروپا و قطر را عادی توصیف کرد.

تصویر توضیحات مهم کمیسیون اروپا در رابطه با قطر

به گزارش سایت خبری پرسون، اریک مامیر، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا گفت: روابط میان اتحادیه اروپا و قطر عادی است. تحقیقات قضایی ادامه دارد و هنوز تمام نشده است.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا با قطر روابط دیپلماتیکی دارد و ما با دوحه در پرونده های بین المللی و دوجانبه همکاری می‌کنیم و این همکاری ادامه دارد.

اظهارات سخنگوی کمیسیون اروپا در اشاره به تحقیقات دستگاه قضایی بلژیک درباره ادعاها علیه اعضای پارلمان اروپا مبنی بر دریافت اموالی از قطر برای "خرید نفوذی" مطرح شد که قطر آن را رد کرد.

محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه پس از دیدار با جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست بغداد ۲ اردن در توییتی با بیان اینکه با بورل روابط دوجانبه، تحولات منطقه و تحقیقات فساد در پارلمان اروپا را بررسی کرده است، تاکید کرد: باید به رویه‌های قضایی و عدم پیشداوری در نتایج تحقیقات احترام گذاشت.

وی افزود: در این دیدار بر موضع دوحه در رد شایعات گمراه کننده رسانه‌ها که نام قطر را در این موضوع مطرح می‌کنند، تاکید کردم.

بورل هم پس از این دیدار گفت: ما در مورد مسائل دوجانبه و چالش‌های منطقه‌ای و همچنین موضوعات دیگر از جمله اتهامات علیه برخی از اعضا و کارکنان پارلمان اروپا بحث کردیم. ما توافق کردیم که تحقیقات در حال انجام باید کاملا شفاف باشند.

در پی وجود ادعاها درباره ارتباط قطر با اتهامات فساد علیه برخی از اشخاص مرتبط با پارلمان اروپا، روز یکشنبه هیئت قطر در اتحادیه اروپا احکام پیش دستانه و محکومیت گزینشی علیه قطر را رد کرد. دوحه قبلا هم هرگونه ارتباطش با این موضوع را رد کرده بود.

443358