پوتین:

می خواهم توجه شما را به یک حقیقت جلب کنم

پوتین گفت: از کسی پنهان نیست که اوضاع در جمهوری خلق لوهانسک بسیار متشنج و وخیم است و امنیت مردم موضوع اصلی و کلیدی است.
تصویر می خواهم توجه شما را به یک حقیقت جلب کنم

به گزارش سایت خبری پرسون، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان گفت‌وگو با دنیس پوشیلین،‌ رئیس موقت دونتسک، با اشاره به تشدید حملات خمپاره‌ای به دونتسک گفت: می‌خواهم توجه شما رو یه این حقیقت جلب کنم که حتی یک رسانه خارجی یا سازمان حقوق بشری سکوت خود را در این مورد نشکسته است.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، پوشیلین نیز در این گفت‌وگو گفت:‌ از سال 2014 میلادی وضعیت به همین منوال بوده است.

وی افزود: بیایید با حقیقت رو به رو شویم؛ دونباس تلاش می‌کرد این درگیری را به طور صلح آمیز حل کند و روسیه نیز به عنوان یک کشور ضامن هر کار می‌توانست حتی بیشتر از توان خود انجام داد تا این درگیری‌ها به طور صلح آمیز حل شوند. اگر در آن زمان تنها بر اساس آنچه در جریان مذاکرات شاهد بودیم می‌توانستیم پیش‌بینی و پیش‌گویی کنیم،‌ باید تاکید می‌کردیم که اروپا و غرب قابل اعتماد نیستند. اعترافات اخیر آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان مرا شوکه و حیرت‌زده کرده است.

پوتین گفت: آنها گفتند قصد نداشتند به تعهداتشان عمل کنند و آن اسناد را تنها برای وقت خریدن و تسلیح اوکراین امضا کرده بودند.

پوتین همچنین در گفت‌وگو با لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری خلق لوهانسک گفت: اوضاع در این منطقه همچنان متشنج و وخیم است و مشکل اصلی امنیت مردم است.

وی افزود: از کسی پنهان نیست که اوضاع در جمهوری خلق لوهانسک بسیار متشنج و وخیم است و امنیت مردم موضوع اصلی و کلیدی است.

با این حال، پوتین تاکید کرد که آنها باید ابتدا درباره مسائل اقتصادی و اجتماعی صحبت کنند و از پاسچنیک خواست تا درباره تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه‌ها صحبت کند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: قطعا پس از این موضوعات به دیگر مسائل نیز رسیدگی خواهیم کرد.

443119