اختصاص بودحه 300 میلیارد تومانی به شهرداری منطقه 8 شیراز

شهردار منطقه 8 شیراز گفت: برای تسریع در زیر ساخت‌های شهری، عمرانی و بافت‌های تاریخی و گردشگری 300 میلیارد تومان به منطقه 8 شهرداری شیراز اختصاص یافت.
تصویر اختصاص بودحه 300 میلیارد تومانی به شهرداری منطقه 8 شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، شهردار منطقه 8 شیراز گفت: شهردار منطقه 8 شهرداری شیراز گفت: بیش از 87 پروژه عمرانی، محرومیت زدایی و در دست اجرا با اعتباری افزون بر 300 میلیارد تومان در منطقه 8 شهرداری شیراز عملیاتی و اجرایی شده است.

علی مصلی نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: در راستای رسیدن شیراز به فضای گردشگری توجه به ارزش‌های بافت‌های فرهنگی و تاریخی ضروری است.

وی اظهار داشت: صدور مجوز پروانه گردشگری به صورت رایگان در بافت‌های میراثی، اجرای 13 پروژه عمرانی در سنگ سیاه، هجرت، تیموری، کف سازی، برق‌رسانی، عملیات مرمت و جداسازی گذر منصوریه و پروژه ملی زندیه از جمله برنامه‌های اجرایی منطقه 8 شهرداری شیراز است.

وی تصریح کرد: تکمیل، ساماندهی گذر 7 پیچ، حاج زینب، پیاده سازی لطفعلی خان زند، سرای روغنی، احداث پلیس راهور، مرمت و بازسازی مسجد جامع عتیق از دیگر پروژه‌های اجرایی در این منطقه است.
مصلی نژاد گفت: احیاء بافت قدیم، جداره سازی خیابان حضرتی، مرمت مدرسه خان، دفع آب‌های سطحی خیابان تختی، احیاء میدان توپخانه قدیم شیراز، جداره سازی، مرمت دروازه اصفهان، سنگ‌فرش کوچه چاپارخانه و آستانه از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای شهر شیراز در ادامه این نشست افزود: بیشترین بودجه عمرانی به بهره‌برداری رسیده و در حال اجرا در منطقه 8 به دلیل بافت‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی به خود اختصاص داده است.

مهدی نصیری خاطر نشان کرد: به دلیل بافت‌های فرهنگی و میراثی در منطقه 8 بازسازی و مرمت منازل مسکونی که به عنوان هتل استفاده می‌شود عوارض ناچیز در حد رایگان به آنان تعلق می گیرد.
وی تصریح کرد: کف گذاری، مرمت، باز سازی و احیاء بافت‌های فرهنگی، تاریخی و میراثی برای جذب زائر و گردشگر داخلی و خارجی مهم‌ترین اهداف شهرداری و شورای شهر در شهرداری منطقه 8 شیراز است.

442911