روش‌های گرفتن اقامت ترکیه

با اجاره خانه اقامت ترکیه را دریافت کنید.
تصویر روش‌های گرفتن اقامت ترکیه

به گزارش سایت خبری پرسون، اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه یکی از متداول ترین روش های اخذ اقامت ترکیه بود. در حال حاضر اکثر ایرانیان مقیم ترکیه از این طریق برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کرده بودند

توجه کنید که از ماه فوریه 2022 این نوع اقامت برای آنهایی که سال اول درخواست اقامت می دهند تایید نمی شود و فقط برای کسانی که تمدید اقامت می کنند انجام می شود.

برای دریافت این نوع اقامت، خانه ای اجاره می کنید، سپس از طریق قرارداد اجاره ملک مورد نظر برای اقامت یک ساله یا دو ساله اقدام می کنید و هر سال این نوع اقامت را تمدید می کنید. لازم به ذکر است که افراد بالای 18 سال که مایل به بهره مندی از اقامت توریستی یک ساله (یا دو ساله) در ترکیه هستند، باید نام خود را در قرارداد اجاره خانه درج کنند، اما افراد زیر 18 سال وابسته هستند. والدین آنها. این یک قرارداد اجاره ملک نیست. برای اطلاعات بیشتر به صفحه اقامت در ترکیه با اجاره خانه در همین سایت مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که اخذ اقامت توریستی در ترکیه به معنای داشتن مجوز کار نیست، بنابراین شما نمی توانید به صورت قانونی در ترکیه کار کنید و برای کار در ترکیه باید مجوز کار (چالیشمیزین) دریافت کنید، بنابراین برای اطلاعات بیشتر به استخدام ترکیه مراجعه کنید.

درخواست اقامت ترکیه به خصوص برای افرادی که به تازگی به این کشور مهاجرت کرده اند به دلیل حساسیت های آن و ناآشنا بودن اکثر مردم با زبان و قوانین این کشور می تواند کمی گیج کننده باشد و حتی اگر خطایی در آن وجود داشته باشد. هر یک از مراحل صرف ظاهر شدن آن می تواند منجر به اخراج فرد شود لذا مشاورین گروه تکینکو آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه اخذ اقامت توریستی ترکیه می باشند و این سوال مهم را حداقل قبل از آن پیشنهاد می کنیم. کشور را بهتر بشناسید ترکیه و قوانین آن و همچنین زبان ترکی را به افراد قابل اعتماد و با تجربه در این زمینه بسپارید.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک یکی از متداول ترین روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. در این روش اگر ارزش ملک خریداری شده بیش از 400 هزار دلار باشد، خریدار و خانواده درجه یک وی (همسر و فرزندان زیر 18 سال) می توانند ظرف 3 تا 4 ماه شهروندی ترکیه را دریافت کنند.

اگر ارزش ملک خریداری شده 75000 دلار باشد، می توانید هر ساله اقامت خود را از طریق سند این ملک تمدید کنید. توجه داشته باشید که اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید خانه بسیار ارزشمند است زیرا پس از 5 سال قادر به اخذ تابعیت خواهید بود. شما ترک خواهید بود، بر خلاف اقامتگاهی از نوع توریستی که هرگز به شهروندی ترکیه منجر نمی شود.

توجه داشته باشید که این نوع اقامت به همه انواع سند تعلق نمی گیرد، فقط تاپو (در ترکیه تاپو به معنای سند) نوع کت ارتیفکلی یا کت مولکیتلی نوع تاپو به اقامتگاه تاشینماز و خانه هایی که مدارک از آنها گرفته شده است تعلق می گیرد. از نوع هیسلی است، درخواست آنها پذیرفته نمی شود، نوع سند (تپو) در بالا ذکر شده است.

اخد اقمت از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت در ترکیه می توانید تجارت خود را با کشورهای مختلف از طریق شرکت خود گسترش دهید، به راحتی اقامت تجاری ترکیه را دریافت کنید و حتی تحت شرایطی می توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید تا شرکت خود را فعال نگه دارد.

انواع شرکت ها در ترکیه

از آنجایی که قانون سرمایه گذاری خارجی در ترکیه مبتنی بر شرایط مساوی است، دولت این کشور به سرمایه گذاران بین المللی اجازه می دهد تا از حقوق و تعهداتی مانند سرمایه گذاران داخلی برخوردار باشند. رعایت این اصل به سرمایه گذاران خارجی که قصد ثبت شرکت در ترکیه را دارند این امکان را می دهد که با شرایط و با همان اطمینان سرمایه گذاران داخلی در ترکیه، کسب و کار خود را شروع کنند. در ترکیه شما می توانید هر نوع شرکتی را ثبت کنید که در زیر به تعدادی از محبوب ترین این شرکت ها اشاره می کنیم:

انواع شرکت ها در ترکیه را بشناسید و با ثبت شرکت اقامت بگیرید

جامعه

شرکت های سهامی که در ترکیه ناشناس نامیده می شوند، 13 درصد از شرکت های ثبت شده در ترکیه را نمایندگی می کنند. این شرکت ها برای اهداف بزرگ اقتصادی تشکیل شده اند و تنها این نوع شرکت ها می توانند سهام خود را به مردم عرضه کنند و وارد بورس شوند. حداقل سرمایه اولیه این شرکت ها باید 50000 لیر ترکیه باشد. حداقل تعداد شرکاء و سهامداران پنج شخص حقیقی یا حقوقی است و عموماً محدودیتی برای تعداد شرکتهای وابسته وجود ندارد.

شرکت با مسئولیت محدود

حدود 82 درصد از شرکت های ثبت شده در ترکیه را تشکیل می دهند، مراحل ثبت این شرکت ها بسیار ساده است و تنها با داشتن یک سهامدار می توان این شرکت ها را تاسیس کرد و حداکثر تعداد سهامداران در این نوع شرکت ها 50 نفر می باشد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای این نوع شرکت ها 10000 لیر ترکیه می باشد که تا 24 ماه پس از ثبت شرکت قابل واریز به حساب های شرکت می باشد. در این نوع شرکت ها، هر یک از سهامداران فقط به میزان سهم خود مسئول بدهی های شرکت بوده و در قروض شرکت دارای مسئولیت محدود می باشد.

تعاونی

آنها حدود 4 درصد از سهام شرکت های ثبت شده در ترکیه را شامل می شوند. این نوع شرکت‌ها معمولاً برای انجام فعالیت‌های تعاونی ایجاد می‌شوند و برای ایجاد این نوع شرکت‌ها حداقل ۷ عضو لازم است.

جوامع جمعی

بر اساس اخبار ، کمتر از یک درصد از شرکت های ترکیه را جوامع جمعی تشکیل می دهند. برای ایجاد این نوع تجارت، حداقل دو شریک مورد نیاز است و هر یک از شرکا حق دارند تجارت را کاملاً جداگانه اداره کنند. برای ثبت این شرکت ها حداقل سرمایه لازم نیست.

442005