رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی سفر می‌کند

معاون اجرایی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت از سفر رئیسی به خراسان جنوبی خبر داد.
تصویر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی سفر می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن منصوری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجشنبه و جمعه سفر دو روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی را خواهیم داشت و در برنامه کاری این دو روز چند سر فصل مهم گنجانده شده است.

وی افزود: رئیس‌جمهوری در سه جلسه کارشناسی نظرات نخبگان فرهنگی و اجتماعی را خواهد شنید، پس از آن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان درباره مباحث اجرایی استان گفت‌وگو خواهد شد و نشستی با سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی استان هم برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی با حضور بنگاه‌های اقتصادی برگزار می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: در شهرستان بیرجند ملاقات‌های عمومی و مردمی انجام می‌شود. در این سفر پروژه‌های مهم اقتصادی نیز توسط رئیس جمهوری افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

منصوری یادآور شد: پروژه استراتژیک فولاد آهن اسفنجی قائم با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در سال توسط رئیس جمهوری افتتاح می‌شود و به کمک آن نزدیک به ۴۵۰ شغل مستقیم و ۲۰۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه مهم دیگری که در این سفر از سوی رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود تصفیه‌خانه و مجموعه فاضلاب شهرستان بیرجند است که برای بهره‌برداری از آن مجموعاً ۲۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده و از مطالبات قدیمی و نیازهای ضروری مرکز استان است که وارد چرخه تولید می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری افزود: در مجموعه کویر تایر هم خط نوین تولید لاستیک و محصولات استراتژیک در حوزه‌های معدنی و باری و صنایع سنگین راه‌اندازی و بخشی از نیاز ضروری کشور در حوزه تولید مخصوصاً لاستیک‌های سنگین جبران می‌شود.

منصوری با بیان اینکه در حد فاصل دو سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی جلوتر از تعهدات مواردی را اجرایی کردیم، اظهار کرد: در سفر اول مجموعاً ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه عمرانی گذارنده و مقرر شد تا سال ۱۴۰۳ اجرایی و عملیاتی شود و امروز و در این تاریخ بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از تعهدات سفر اجرایی و عملیاتی شده و از برنامه جلوتر هستیم. نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات هم وارد استان شده است.

وی افزود: با تلاش وزارت نفت و دستور رئیس‌جمهوری استان خراسان جنوبی از هفته گذشته به عنوان استان سبز مطرح شد و گازرسانی به همه شهرها و شهرستان‌های استان و شهرک‌های صنعتی و روستاهای واجد شرایط به صورت صددرصد انجام شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: در سفر قبل بخش مناسبی از اعتبارات صرف آب شرب و آب صنعت و کشاورزی بیرجند و شهرهای مختلف شده است. حدود ۲۴ میلیون یورو در اینجا سرمایه گذاری شده و اتفاق خوبی در این راستا صورت خواهد گرفت.

منصوری یادآور شد: سفر به خراسان جنوبی شروع دور دوم سفرهای رئیس‌جمهوری است. رئیس‌جمهوری سه جنس سفر را در دستور کار دارند. یک جنس سفرهای وی و هیئت دولت، جنس دوم سفرهای موردی و کاری و جنس سوم سفرهایی با رویکرد محرومیت‌زدایی در نقاط مشخص است.

وی تاکید کرد: سعی ما این است که هر سه هفته یکبار سفرهای استانی انجام شود. البته قاعده حتمی نیست. سفرهای موردی و کاری رئیس جمهوری هم به قوت خود باقی خواهد ماند.

منبع: ایسنا

441989