پیش‌بینی بارش باران در نقاط مختلف کشور/ تداوم آلودگی هوا در کلانشهرها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز (۲۳ آذر) زاهدان با دمای ۲- درجه سانتیگراد و فردا(۲۴ آذر) شهرکرد با دمای ۳- سردترین مرکز استان کشور است.

تصویر پیش‌بینی بارش باران در نقاط مختلف کشور/ تداوم آلودگی هوا در کلانشهرها

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۳ آذر) در برخی مناطق شمال غرب، غرب ، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شمال خوزستان، لرستان و شمال کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش به‌صورت برف و درشمال خوزستان رعدوبرق دور از انتظار نیست.

وی افزود: پنجشنبه(۲۴ آذر) در جنوب غرب کشور و مناطقی از اصفهان، شمال فارس و بوشهر بارش پراکنده ادامه خواهد داشت. بعد از ظهر جمعه(۲۵ آذر) در استان‌های بوشهر ،فارس، غرب کرمان و یزد، غرب اصفهان و شرق چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبارهای پراکنده و خفیف انتظار می‌رود همچنین در سواحل گیلان و غرب مازندران ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه(۲۶ آذر) بارندگی در این مناطق ادامه خواهد داشت همچنین در استان هرمزگان و تنگه هرمز ابرناکی، رگبار باران و گاهی رعدوبرق و در گیلان و مازندران بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی و استان زنجان و قزوین باران و برف رخ می‌دهد.

وی افزود: یکشنبه(۲۷ آذر) در شرق کرمان و هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: طی دو روز آینده با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ ویژه کرج، تهران ،تبریز ، اراک ، اصفهان و مشهد آلودگی و کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ آذر) قسمتی ابری، غبارآلود و به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز جمعه ( ۲۵ آذر) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ آذر ) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز (۲۳ آذر) زاهدان با دمای ۲- درجه سانتیگراد و فردا(۲۴ آذر) شهرکرد با دمای ۳- سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: ایسنا

441918