هشدار درباره افزایش یک بیماری تنفسی در میان کودکان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز درباره خطر شیوع ویروس سنسیشیال تنفسی، در میان کودکان هشدار داد.
تصویر هشدار درباره افزایش یک بیماری تنفسی در میان کودکان

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سید وحید حسینی شنبه ۱۹ آذر در نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: بسیاری از متخصصان بیماری های عفونی بر این باور هستند که به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌ گذاری فیزیکی در دوران همه گیری کووید 19 شاهد کاهش موارد ابتلا به بیماری های تنفسی نظیر آنفلوآنزا بودیم؛ اما کاهش میزان رعایت این شیوه نامه های بهداشتی، بار دیگر با اوج گیری بیماری های تنفسی همراه بوده است.

او ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV را از جمله بیماری های تنفسی معرفی کرد که بیشتر در کودکان و نوزادان مشاهده می ‌شود و افزود: علایم ابتلا به این ویروس مانند عفونت های حاد تنفسی ویروسی دیگر است که به صورت تب، عطسه، سرفه خشک، گرفتگی و آبریزش بینی، بروز می یابد.

حسینی اظهار کرد: نوزادان نارس، نوزادانی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است و نوزادانی که مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی مادرزادی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به عوارض جدی تر این ویروس قرار دارند.

رئیس علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه این بیماری مانند سرماخوردگی، نیاز به درمان های حمایتی دارد، ادامه داد: خانواده ها در صورتی که علائم خطر شامل تب بالا، سرفه شدید، خس خس سینه، مشکل در تنفس یا تنفس سریع، تغییر رنگ پوست، بیحالی و اختلال در غذا خوردن مشاهده کردند بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

حسینی ضمن بیان این موضوع که رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مداوم دست ها بهترین راه پیشگیری از ابتلا به اینگونه عفونت های تنفسی است، تاکید کرد: والدین در صورت ابتلای کودک به عفونت حاد تنفسی، کودک را از دیگر کودکان جدا کرده و از فرستادن او به مهدکودک و مدرسه خودداری کنند.

441478