لغو کنسرت های خواننده معروف به دلیل اختلال عصبی نادر

«سلین دیون»‌ خواننده کانادایی از ابتلاء به نوعی اختلال عصبی نادر و تعویق اجراهایش خبر داد.

تصویر لغو کنسرت های خواننده معروف به دلیل اختلال عصبی نادر

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از گاردین،‌ «سلین دیون»‌ با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامش از ابتلاء به اختلال عصبی نادری به نام سندروم «Stiff-Person» خبر داد که سبب گرفتگی عضلانی می‌شود.

این خواننده ۵۴ ساله در بخشی از ویدئو توضیح داد: «مدت طولانی است که سلامتم با مشکلاتی مواجه شده و برایم بسیار دشوار است که با این چالش‌ها رو به رو شوم ... اکنون می‌دانم (این سندروم) باعث به وجود آمدن تمام گرفتگی‌های عضلانی بوده است که این مدت تجربه می‌کردم ... متاسفانه این گرفتگی عضلانی تمام ابعاد زندگی من را تحت تاثیر قرار داده است و گاهی اوقات حین قدم زن برایم مشکل ساز می‌شود و اجازه نمی‌دهد همچون سابق آواز بخوانم.»

«دیون‌» به دنبال ابتلاء به این بیماری تاریخ تور اجراهایش در اروپا را تغییر داده است تا در این مقطع بر بازیابی سلامتش تمرکز داشته باشد.

در هر ۲۰۰,۰۰۰ نفر در بریتانیا یک نفر به این سندروم مبتلا است. این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی بدن به خود حمله می‌کند.

«دیون» نخستین‌بار در اکتبر سال ۲۰۲۱ درباره نشانه‌های ابتلاء به این سندروم سخن گفت و از تجربه گرفتگی‌های عضلانی شدید و طولانی خبر داد.

441453