آیا طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس برای همیشه از دستور کار مجلس خارج شد؟

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: با توجه به اینکه چندین ماه کار کارشناسی بر روی طرح اصلاح قانون انتخابات صورت گرفت، در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت آیین نامه داخلی مجلس،‌ این طرح را بار دیگر در دستور کار صحن قرار دهیم.
تصویر آیا طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس برای همیشه از دستور کار مجلس خارج شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که از چند ماه گذشته در کمیسیون‌ شوراهای مجلس در دست بررسی بود، پس از چند هفته‌ای که در دستور کار جلسات هفتگی مجلس قرار داشت، کلیات آن چهارشنبه هفته گذشته بالاخره در صحن خانه ملت به رای نمایندگان گذاشته شد و در نهایت با مخالفت بهارستان‌نشینان از دستور کار مجلس خارج شد.

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که طرح مذکور ضمن اینکه عدالت را در توزیع کرسی‌های مجلس بویژه در شهرهای بزرگ تا حدود زیادی برقرار می‌کرد، می‌توانست تبلیغات انتخاباتی کاندیداها را نیز شفاف کند اما به هر حال نمایندگان مجلس با رد کلیت این طرح در حقیقت آن را به بایگانی طرح‌ها فرستادند.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در گفت‌‌وگو با تسنیم درباره چرایی رد کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس از سوی نمایندگان گفت: متاسفانه زمان بررسی طرح اصلا مناسب نبود. چرا که نمایندگان همچنان در حال و هوای رای اعتماد به آقای بذرپاش بودند و تمرکز کافی برای بررسی دقیق طرح نداشتند.

وی افزود: ضمن اینکه نمایندگانی که برای دفاع از کلیات طرح ثبت نام کرده بودند، نتوانستند آنطور که باید و شاید مزایا و محسنات طرح را تشریح کنند. همه این دلایل موجب شد تا متاسفانه کلیت این طرح در مجلس را نیاورد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: ما چندین ماه بر روی طرح اصلاح انتخابات کار کارشناسی انجام دادیم و انتظار این بود که نمایندگان مجلس هم به این طرح اقبال نشان دهند ولی در هر صورت اگرچه با رد کلیات، این طرح به طور کلی از دستور کار مجلس خارج می‌شود اما بر اساس آیین نامه داخلی این امکان وجود دارد که با جمع‌‌آوری امضا بار دیگر این طرح را در دستور کار مجلس قرار دهیم.

441391