پرسون از آبگرفتگی معابر تهران گزارش می دهد؛

ترافیک در پایتخت نفس گیر شده است/ قفل شدن معابر

از گذشته های دور با یک بارش ساده معابر تهران با ترافیک مواجه می شود، اما در این روزها این معضل به معابر اصلی ختم نشده بلکه معابر فرعی نیز با معضل ترافیک در هنگام بارندگی مواجه شده اند.
تصویر ترافیک در پایتخت نفس گیر شده است/ قفل شدن معابر

به گزارش سایت خبری پرسون، آن طور که گزارش های میدانی خبرنگار پرسون حکایت می دهد، دلیل اصلی ترافیک در هنگام بارش باران در هر نقطه پایتخت مربوط به آبگرفتگی معابر است این در حالی است که مدیران شهری معتقدند آبگرفتگی در تهران به وجود نیامده است اما نظر مردم متفاوت از نظر مسئولان است.
آب‌گرفتگی خاصی گزارش نشده است
در ابتدا به صحبت های دو مسئول در مدیریت شهر تهران می پردازیم، به تازگی علیرضا جعفری سرپرست اداره کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها گفته از ابتدای بارش تاکنون هیچ مورد خاص آبگرفتگی به مناطق و خدمات شهری اعلام نشده است، فقط چند مورد آب‌ماندگی سطحی اتفاق افتاده بود.

وی گفت: هنوز یک سوم ظرفیت انهار شهر تهران هم پر نشده است چرا که بارش باران با شدت و حجم بالایی نبوده که انهار را در مدت زمان کوتاهی پر کند.

این مدیر شهری افزود: تمامی عوامل اجرایی، شهرداران نواحی و مناطق درحال گشت زنی و کنترل هستند و تا به این لحظه مشکل خاصی به وجود نیامده است.

آب‌گرفتگی عمیق در معابر نداشتیم

از سوی دیگر مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره گفته در زمان بارندگی عادت داریم نوع رانندگی را تغییر می دهیم و باعث ترافیک می‌شود، آب گرفتگی در شهر چندان نبوده است.

او افزود: به دلیل کمبود بارندگی در تهران عادت به رانندگی در این شرایط نداریم، مردم به عادت همیشگی از منزل خارج می شوند و با چنین شرایطی مواجه می شوند.

این عضو با سابق شورای شهرتهران گفت: آب گرفتگی ها محلی بوده و عمیق نیست، در مواقعی جوی‌ها از زباله‌ها پر می شوند و موجب آب گرفتگی می شود. چمران ادامه داد: پیگیر رفع مشکل چراغ های راهنمایی هستیم. پلیس در این موضوع دخالت می‌کند و این دخالت کردن ها به ترافیک اضافه می‌کند.

آبگرفتگی یا آب ماندگی!

آب ماندگی و آب گرفتگی هر دو کلمه یک بار معنی را می دهند که مدیران شهر با استفاده از این کلمات به دنبال فرار از مسئولیت شان هستند، طبق اطلاعاتی که شهروندان تهرانی و مشاهدات میدانی خبرنگار پرسون به دست آورده است، همه ای مناطق 22 گانه شهر تهران با معضل آبگرفتگی در این روزها مواجه هستند، منطقه5 در محور بزرگراه علامه طباطبایی به روی روی گذر بزرگراه شهید باکری، منطقه 22 زیرگذر بلوار دهکده المپیک به بزرگراه همت، منطقه دو بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، منطقه17 بلوار ابوذر محله فلاح خیابان سجاد، منطقه 16 20 متری جوادیه و 10 متری جوادیه، منطقه 20 بلوار اصلی محله 13 آبان تنها بخشی از محیط های آبگرفته در روزهای اخیر بوده است.

آیا عامل این مشکلات بی تجربگی مدیران است؟

بسیاری از کارشناسان حوزه شهری براین باور هستند که نبود مدیران متخصص عامل این آشفتگی در اداره کلانشهر تهران شده است؛ چرا که وقتی علیرضا زاکانی شهردار تهران حسین نظری را به عنوان معاون حوزه خدمات شهری منصوب می کند، معاونتی که مسئولیت پیشگیری از آبگرفتگی معابر را برعهده دارد در حالی که وی هیچ سابقه در خدمات شهری ندارد و تنها یک سال معاون هماهنگی امور مناطق را برعهده گرفته بود.

440665