سرلشکر باقری:

دشمن در جنگ شناختی روی فکر جوانان کار عمیق کردند

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، از آمادگی بالای نیروهای مسلح در منطقه خبر داد و گفت: وضع امروز سپاه و ارتش قابل قیاس با گذشته نیست.
تصویر دشمن در جنگ شناختی روی فکر جوانان کار عمیق کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اقتدار و قدرت نیروهای مسلح ایران گفت: در ۲ سال گذشته هیچ ناو هواپیمابر و بالگردبری از آمریکا در خلیج فارس حضور نداشت و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر هم‌اکنون با سواحل ایران فاصله دارند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در جلسه شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح اظهار داشت: ستادکل نیروهای مسلح در ۳ هفته اخیر هیئت‌های تخصصی به استان بوشهر اعزام کرد و از نزدیک از همه سرپنجه‌ها و سنگرها، خطوط دفاعی و امنیتی بازدید کردند و مورد ارزیابی میدانی قرار دادند.

آمادگی بالای نیروهای مسلح در منطقه

وی با بیان اینکه جمع‌بندی این ارزیابی‌ها تقدیم فرمانده معظم کل قوا می‌شود گفت: ارزیابی‌ها حاکی از توانمندی‌ها و آمادگی‌های بالای نیروهای مسلح در بخش‌های دفاعی و امنیتی، در ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی، زمین، هوا، دریا، پدافند هوایی، بخش‌های امنیتی گوناگون و بسیج عزیز است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با یادآوری آمادگی بالای نیروهای مسلح تصریح کرد: استان بوشهر جزو مهم‌ترین استان‌های کشور است، اگر در کشور ۲ منطقه حیاتی داشته باشیم به این معنا که ملت ایران و همه ارکان نظام، اعتقاد دارند که ارزش دارد جان‌ها برای حفظ و صیانت از آن ایثار و فدا شود یکی از آن‌ها مانند همه کشورها پایتخت و پیرامون آن و دیگری منطقه خلیج فارس است.

سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس معنا ندارد

سرلشکر باقری با بیان اینکه امنیت، بقا و سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس معنا ندارد گفت: منطقه خلیج فارس از یک سمت از تنگه راهبردی هرمز آغاز می‌شود که گلوگاه صادرات و واردات کشور است، سمت دیگر آن خوزستان منبع انرژی فسیلی نفتی است و بین این منطقه استان بوشهر در خشکی، ساحل و دریا قرار گرفته است و منبع اصلی گاز کشور، بخشی نفت، محل مبدأ صادراتی نفتی و صنایع راهبردی کشور است.

وی استان بوشهر را به‌لحاظ راهبردی از بقیه کشور دارای اهمیت بالاتری دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر از تاریخ پرافتخاری در عرصه‌های مبارزاتی با استعمار و استکبار، دفاع از منافع، مقابله با متجاوزان آمریکایی و دوران دفاع مقدس برخوردار است.

440625