مدیرعامل پست بانک ایران:

هر قدمی که همکاران بانک بر می‌دارند، گام یک بسیجی برای خدمت به محرومان جامعه است

مدیرعامل بانک در دیدار صمیمی با فرمانده بسیج و فرماندهان پایگاه‌های مناطق تهران، رده‌های استانی و بسیجیان پست بانک ایران که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج عصر روز سه شنبه هشتم آذرماه برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیج در پست بانک ایران یک سازمان دیوانسالار نیست بلکه یک تفکر برای پیاده‌سازی، اراده خدمت به جامعه و خدمت رسانی به مردم و محرومان در کشور است، گفت: این تفکر محدود به زمان و مکان نیست، بلکه اصالت تفکر از ابتدا تا انتها صادق است و هر قدمی که همکاران ما در بانک بر می‌دارند، گام یک بسیجی برای خدمت به محرومان جامعه است.
تصویر هر قدمی که همکاران بانک بر می‌دارند، گام یک بسیجی برای خدمت به محرومان جامعه است

به گزارش سایت خبری پرسون، شیری در این جلسه، با اشاره به اینکه بسیج یک نهاد مردمی و انقلابی است و با دیدگاه همه مجاهدت‌های خود را تفسیر کرده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، بخش ویژه‌ای را به حوزه اقتصاد اختصاص داده‌اند و مسئولیت اصلی انجام آن بانک‌ها هستند.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه بر طبق نظر رهبر، در گام دوم انقلاب، باید درونگرایی اقتصادی داشته باشیم، ادامه داد: تفسیر این جمله یعنی ما باید از همه منابع و ظرفیت‌های خود به صورت کامل استفاده کنیم.
شیری با اشاره به اینکه در برونگرایی اقتصادی مجموعه بانک باید زمینه صادرات تولیدات به کشورهای دیگر را فراهم و به ارز آوری کمک کند تا زنجیره‌های بعدی اقتصاد شکل بگیرد، تصریح کرد: امسال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است و تشکیل کارگروه‌های حمایت از تولید و اشتغال در استان‌ها با تفکر بسیجی شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه بخش دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب که در سیستم تحول ایجاد می کند، استفاده از نیروی جوان، دانا و باتجربه است، افزود: از سال 1398 تاکنون، برای انتخاب مدیران میانی، فراخوان عمومی در بانک اعلام می‌کنیم تا همه کارکنان، فرصت برابر برای بروز استعدادها و توانمندی‌های خود داشته باشند و در سال‌های آتی، این افراد تبدیل به مدیران ارشد بانک خواهند شد.
شیری با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی خود را در بستر زمان محدود نمی‌کند، اظهار کرد: تفکر بسیجی یعنی مسئولیت‌پذیری و عملگرایی بدون محدودیت زمانی که نتیجه این تفکر امروز در پست بانک ایران دیده می‌شود.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به کسب رتبه‌های برتر پست بانک ایران در سه سال گذشته در بین بانک‌های کشور و دستگاه‌های اجرایی وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی، گفت: کسب موفقیت اتفاقی نیست و بر اساس برنامه‌های پیاده شده و تفکر بسیجی این برتری رقم خورده است.
وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند« جهاد تبیین» مصداق آن می‌تواند پست بانک ایران باشد که در شرایط تحریم و تورم اقتصادی با تفکر بسیجی که عملگرایی و پشتکار است، دستاورد‌های بزرگی در شبکه بانکی کشور داشته‌ و همکاران ما می‌توانند آنچه را که بدست آورده‌اند به دیگران تببین کنند.
شیری با اشاره به اینکه بسیج در پست بانک ایران یک سازمان دیوا‌‌نسالار نیست بلکه یک تفکر برای پیاده‌سازی، اراده خدمت به جامعه و خدمت رسانی به مردم و محرومان در کشور است، گفت: این تفکر محدود به زمان و مکان نیست، بلکه اصالت تفکر از ابتدا تا انتها صادق است و هر قدمی که همکاران ما در بانک بر می‌دارند، گام یک بسیجی برای خدمت به محرومان جامعه است.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه در ابتدای سال 1398، مجموعه تراکنش‌های روستایی 320 هزار فقره بود و امروز به بیش از دو میلیون و 700 تراکنش در روز رسیده است، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که پست بانک ایران، بیش از یک میلیون و 350 هزار سفر روستا به شهر را مدیریت کرده است که در اقتصاد ملی تاثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه خدمات پست بانک ایران در مناطق روستایی و محروم بخشی از نمود عینی تفکر بسیج است، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما در پست بانک ایران تببین دستاوردها است زیرا تک‌تک کارمندان بانک، مسئولیت خود را به بهترین نحو انجام داده‌اند و باید با انتشار آنها به جامعه امید تزریق کنیم.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اعلام اینکه با تمام محدودیت‌ها، در هشت ماهه گذشته سال 1401، بانک توانسته است 20 درصد بیشتر از کل سال گذشته، سود کسب کند، گفت: تسهیلات تکلیفی بانک امسال، شش برابر نسبت به سال گذشته بیشتر است و در هشت ماه گذشته بیش از 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌ایم و باید وظیفه خود را در هر شرایطی در قبال مردم انجام دهیم.
شیری با اشاره به اینکه کارهای زیادی در بانک بر زمین مانده است که باید انجام دهیم، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی، پیوستگی و انسجام پیش برویم تا این کارها انجام شود.
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام عبدالرحمان آقایی فرمانده حوزه مقاومت بسیج پست بانک ایران، با تبریک هفته بسیج و تقدیر از حضور بسیجیان به تشریح جایگاه بسیج، اهداف، وظایف و دستاوردهای بسیج پرداخت و تصریح کرد: بسیج همواره از نظام و ارزش‌های انقلاب حراست می‌کند.
حجت الاسلام آقایی بر تقویت تفکر بسیجی درسطح بانک و ارائه عملکرد حوزه مقاومت بسیج بانک تاکید کرد.

439982