به گزارش سایت خبری پرسون، قربانزاده اعلام کرد: در سه نشستی که با حضور فعالان بخش خصوصی صنعت و اساتید دانشگاه برگزار شد در چند حوزه نکاتی بیان شد.
وی افزود: حوزه نخست، مربوط به نحوه مداخله دولت بود که دولت در جایگاه تنظیمگری چه ورود و ظهوری دارد، حوزه دوم مبحث اهلیتسنجی و صلاحیت خریداران بود و حوزه سوم بحث باز شدن قفل سهامداری این خودروسازان بود که با توجه به سهام چرخشی و تودلی که هر دو شرکت دارند حتماً برای اینکه کارایی و بهرهوری بیشتر شود و مداخله دولت کاهش و به صفر نزدیک شود لازم است حتماً واگذار شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: همچنین در خصوص قیمتگذاری این دو خودروساز حتماً باید تا انتهای سال به سمتی برویم که شاهد شیب نزولی باشیم و به تدریج شاهد کاهش قیمت گذاری در مورد قیمت خودروهای پرتیراژ باشیم.
قربانزاده ادامه داد: در حال حاضر زیان انباشته خودروسازان بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که در نتیجه این اقدامات عملاً خودروسازان از زیان خارج میشوند و به سمتی خواهیم رفت که جذابیت برای سهام ایجاد خواهد شد
معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: البته سهم دولت در ایران خودرو ۵ درصد و در سایپا ۱۷ درصد است که ملاک نیست بلکه باید نگاه جامعتری به این داشت و زیرمجموعههای کل این دو شرکت به نحوی واگذار شود که هم نقدینگی داخل شرکت بیاید و همین شرکتها به بهرهوری و کارایی برسند.