سیاست جدید آمریکا علیه ۵ کشور عربی

محمد احمد الروسان گفت: آمریکا کشورهای مخالف سازش را با حجمی از حملات سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای هدف قرار داده است.
تصویر سیاست جدید آمریکا علیه ۵ کشور عربی

به گزارش سایت خبری پرسون، «محمد احمد الروسان» عضو دفتر سیاسی جنبش خلق اردن، در مصاحبه‌ای گفت که اقدامات آمریکا در غرب آسیا با یک بازچینی دوباره مهره‌ها و سیاستگذاری‌ جدید همراه شده است.

او به وبگاه المعلومه گفت که آمریکا یک ریل‌گذاری جدید در غرب آسیا برای مقابله با نفوذ چین اقدام کرده و برای هدف قرار دادن پنج کشور عربی در این راستا به خصوص عراق برنامه دارد.

این فعال سیاسی اردنی افزود: «دیپلماسی آمریکا در منطقه خاورمیانه بر پایه حمایت معنوی و مادی و نظامی برای هدف قرار دادن مراکزی که بر خلاف محور واشنگتن-تل آویو عمل می‌کنند، استوار است و در این راستا باید به جریان مشکوکی که علیه سوریه اردن، یمن، عراق و لبنان اقدام می‌کند و با عادی‌سازی و دیپلماسی در راستای نابودی آرمان فلسطین تلاش می‌کند، توجه کرد».

محمد الروسان همچنین گفت که رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکنون موفق شده‌اند تا تمامی توانایی دیپلماتیک آمریکا، انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای عربی معروف را به خدمت در آورند تا کشورهای مخالف سازش را از لحاظ سیاسی و اقتصادی و رسانه‌ای هدف قرار داده و به اختلافات فرقه‌ای دامن زده و جامعه عربی را بهم بریزد».

429193