مهم‌ترین مولفه قدرت در ایران اسلامی مردم است؛ در کشورهای دیگر سلاح و قدرت نظامی

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا و متحدانش بدانند از ملت بزرگ ایران سیلی محکمی خواهند خورد، گفت: تصور دشمنان این است که با تحریم ‌ها تولید و صادرات و تجارت دچار وقفه شود که این اتفاق نیفتاد.
تصویر مهم‌ترین مولفه قدرت در ایران اسلامی مردم است؛ در کشورهای دیگر سلاح و قدرت نظامی

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در اجتماع ‌مردم شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه مردم بااندیشه و باانگیزه‌ای داریم که حقیقتا پشتوانه انقلاب شکوهمند اسلامی هستند، صدق این مدعا یک هزار شهیدی است که این منطقه تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار داشت: این ادعا با وجود جانبازان و ایثارگرانی هست که این منطقه تقدیم انقلاب کرده‌ و دیگر فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی و مقاومت آداب و رسوم که در همه گویش‌ها و قومیت‌های مختلف در این منطقه در کنار هم انسجام داده و انسجام آنان مثال‌زدنی است.

وی با بیان اینکه نقطه مشترک همه عزیزان در این منطقه زندگی با سلامت و نقطه عطف، دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است، افزود: همه گویش‌ها در پاسداری و صیانت از ارزش های اسلامی است، پاسداری و صیانت از خون مطهر شهیدان و ایثار ایثارگران و جانبازی جانبازان است، با تلاش مردم عزیز و جوانان این منطقه و تمامی ایران اسلامی علیرغم خواست دشمن و تهدید و تحریم ها، امروز کشور در حال پیشرفت است، پیشرفت ما در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی و اجتماعی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مراکز تولیدی و صنعتی، همت جوانان عزیز ما آن است که علیرغم تحریم ها مشکلی ایجاد نشود، تصریح کرد: با پیشرفت‌های خوبی که در صنایع هسته ای و دفاعی، علم و تکنولوژی، نانو داشتیم و همچنین افتخارات بسیاری در عرصه های علمی جهان کسب کردیم، ولی تصور دشمن این بود که با تهدید و تحریم‌، ما تولید را در کشور دچار وقفه کنیم که نشد، فکر می‌کردند با تحریم ها صادرات و تجارت در کشور دچار وقفه شود که نشد، نه صادرات نفتی نه غیر نفتی‌.

وی با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون ایران اسلامی اظهار داشت: دشمن با تحریم‌ها و تهدیدات به دنبال توقف تولید در ایران بود اما این توطئه ناکام ماند، باز با تحریم به دنبال جلوگیری از روند صادرات ایران بودند که این حربه آنها نیز ناکام ماند.‌ امروز کشور در حال پیشرفت در همه عرصه‌هاست، ‌پیشرفت‌هایی که در صنایع دفاعی و هسته‌ای و تکنولوژی و علمی داشتیم موجب عصبانیت دشمن است. تصور دشمنان این است که با تحریم ‌ها تولید و صادرات و تجارت دچار وقفه شود که این اتفاق نیفتاد بلکه چرخ‌های تولیدی به جایی رسید که تجارت ما در منطقه زبانزد شده است. اتصال ما به سازمان‌های بین‌المللی مثل سازمان شانگهای برقرار شده است. دشمن تصور می‌کرد می‌تواند مردم را دچار مشکل کند.

رئیسی با بیان اینکه ارتباطات ایران با اکثر کشورهای جهان برقرار شد و این توطئه دشمن هم ناکام ماند، افزود: امروز به معنای واقعی در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته ایم و این موضوع دشمنان را عصبانی کرده است و در بازدیدهایی که مقامات و روسای جمهور برخی کشورها از دستاوردهای جوانان ایرانی در شرکت‌های دانش بنیان داشتند بسیار متعجب بودند که ایران با همه تهدید و تحریم چگونه به این پیشرفت ها رسیده است. دشمن با مشاهده این پیشرفت ها عصبانی می شود، هشت سال جنگ تحمیلی، فتنه انگیزی و توطئه های مختلفی که علیه کشور ما دشمن انجام داد و خواستند مانع از پیشرفت کشور شوند، حتی نسخه های کشورهای دیگر را می خواستند برای ایران اجرا کنند، غافل از اینکه مردم ایران شباهتی به دیگر کشورها ندارند، اینجا نقطه قوت ما همین مردم هستند.

آیت الله رئیسی یادآور شد: حضور مردم در صحنه باعث شد تا دشمن نتواند ۴۳ سال به اهداف پلید خود برسد، بارها اراده پولادین ملت در مقابل این فتنه ها و توطئه ها را دیدیم، باز هم دیدید که ملت دشمنان را برای چندمین بار ناکام گذاشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه قدرت در ایران اسلامی مردم هستند، تصریح کرد: در کشورهای دیگر سلاح، قدرت نظامی و پادگانها پشتوانه حکومت ها هستند اما در ایران این مردم هستند که از نظام و حکومت دفاع می‌کنند و هر بار توطئه دشمنان را ناگام گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه هویت انقلاب اسلامی آن است که مدیران کارآمد باشند، تصریح کرد: ‌بارها گفتیم که هرکسی روحیه تحولگرا نداشته باشد و بخواهد با روابط ناسالم ادارات را آلوده کند حتماً باید حذف شود. ادارات و سازمان‌ها باید در تراز انقلاب شکوهمند اسلامی باشند.

رئیس جمهور گفت: بزرگترین افتخار ما نوکری برای مردم است، اگر مردم به یک طلبه خدمتگزار توجه می کنند به اعتبار توجه به ارزش های انقلاب است، بدانید مردم مسلمان ایران که دل در گروی انقلاب و ارزش ها دارند، تاکنون بسیاری از محاسبات غلط شما را نقش بر آب کرده اند و بدانید که در مقابل همه این فتنه ها شما را پشیمان خواهند کرد.

وی اظهار داشت: من به آمریکا و متحدانش در منطقه بگویم ما به پیروی از آنچه که امام و شهدایمان گفتند انجام داده‌ایم ، امروز همین پیام را که مبارزه با تبعیض و فساد می‌باشد را دنبال می کنیم، معتقدیم ذات انقلاب اسلامی با هر نوع فقر و فساد و تبعیض در ستیز است، برنامه جمهوری اسلامی این است که هیچ گونه فساد و فقر را برنتابد.

رئیسی خاطرنشان کرد: هویت انقلاب اسلامی در آن است که مدیران در همه عرصه‌ها کارآمدی خود را به مردم نشان دهند، بارها گفته ام در جمع مردم هم می گویم هر کسی روحیه تحول‌گرا و روحیه گره گشایی از کار مردم نداشته باشد و بخواهد با روابط ناسالم ادارات و سازمان های کشور را آلوده کند، با بیانی رسا و صدایی بلند می‌گویم که حتما از پیش پای ادارات و سازمان‌ها باید حذف و کنار گذاشته شوند.

وی به برنامه های این سفر یک روزه به اسلامشهر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مسائل این شهرستان سلامت و بیمارستان است، در ابتدای امروز از بیمارستان در حال احداث بازدید کردم، از ۱۴ سال قبل کار آغاز شده، اما متاسفانه پیشرفت کار مورد توجه نبوده ولی طی یک سال گذشته با تلاش دوستان و همکاران کار سه شیفته اجرا شده و فاز نخست بیمارستان بدون شک تا قبل از عید نوروز یا روز ۲۲ بهمن امسال افتتاح خواهد شد.

به گفته آیت الله رئیسی باقی کار و فازهای دیگر بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی هم در سال آتی به نتیجه خواهد رسید، این مرکز درمانی فقط برای اسلامشهر نیست و مردم می توانند از آن بهره مند شود.

رئیس جمهور گفت: پروژه دوم در ابتدای ورود به شهرستان طرح مترو بود، این حق مردم اسلامشهر است، چون مردم و کارگرانی که می خواهند به تهران بروند و برگردند، باید رفت و آمدشان تسهیل شود، با این پروژه امکان خوبی برای سهولت در رفت و آمد است.

وی افزود: در همین جلسه شورای اداری امروز قرار شد به زودی مشکل اجرای مترو اسلامشهر رفع شود و ما شاهد آن باشیم تا کار مترو با سرعت پیش برود.

آیت الله رئیسی یادآورشد: مساله سوم بیکاری بوده و ایجاد اشتغال امروز یکی از ضرورت های شهرستان اسلامشهر است که پیگیر راه اندازی بندر خشک آپرین هستیم که مرکز بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال می تواند باشد.

رئیس جمهور گفت: زمانی که برای بهره برداری از بندر خشک تعیین کرده ایم حداکثر از امروز به مدت ۲ ماه است تا زمینه اشتغال حداقل پنج هزار نفر فراهم شود.

وی اظهار داشت: موضوع دیگر مساله ای است که در ابتدای ورود با کارگران کیان تایر و با خواست آنان مواجه شدم که خواسته آنان هم هیچ خواسته نا به حقی نبود و همه مطالبه به حقی بود که می خواهند کارخانه پابرجا بماند ،تعطیل نشود، چرخ تولید در کارخانه کند نشود و این خواسته به حقی است.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: خواست این کارگران این بود که این کارخانه از نظر زمان و از نظر شرایط سهل و سریعتر فعال شود و ظرفیت نیروی کار را به ۲ تا سه برابر افزایش دهد و ما به معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار و فرماندار تاکید کردیم که کارخانه به هیچ عنوان نباید دچار تعطیلی شود و کار باید ادامه یابد و روز به روز شاهد رونق این کارخانه باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مطلب دیگر، بحث کمربندی اسلامشهر است که مسئولان بیان کردند،احداث این کمربندی می تواند وضعیت را برای تردد و حفظ جان مردم این شهرستان را آسان تر کند که بنا شد به زودی این مشکل رفع شود؛ معاون رئیس جمهور هم با شما همراه باشد با این جهت که مشکل کمربندی به زودی حل شود.

وی اضافه کرد: ۱۰ نکته را به عنوان مسائل شهرستان در جلسه شورای اداری مطرح کردند که از مدیران خواستم و تکرار می کنم کار برای این مردم خوب مخلص و صمیمی ایجاب می کند تا مدیران با کار تحولی و متفاوت تلاش کنند تا مشکلات مردم حل شود و دولت هم افتخار را دارد که با تمام وجود در خدمت مردم باشد.

رئیسی اعلام کرد: آنچه که در پایان می گویم، آقایان و خانم ها دولت امروز افتخار خدمتگزاری برای مردم را دارد و آنچه که می تواند بسیاری از مسائل را در کشور حل کند، اتحاد و انسجام ملی و دوری از تفرقه و اختلاف است.

رئیس جمهور تاکید کرد: آنچه که می تواند ما را حفظ کند همانی است که امام راحل فرمود که پشتیبان ولایت باشید تا به کشور آسیبی نرسد و ما مصمم هستیم تا قطار پر شتاب پیشرفت را در کشور به نحوی دنبال کنیم که به هیچ عنوان دچار کندی نشود.

منبع: تسنیم

429139