هوای تهران در تعطیلات آخر هفته ناسالم است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران هوای پایتخت در دو روز پایانی هفته نیز آلوده استو
تصویر هوای تهران در تعطیلات آخر هفته ناسالم است

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس پیش بینی انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت آب و هوایی تهران طی امروز، پنج شنبه، سوم آذر ماه سال ۱۴۰۱، با توجه به پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر همراه با انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و نیز افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم قرار خواهد گرفت.

تداوم این شرایط جوی در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: با افزایش تدریجی تندی باد تا ساعات پایانی امروز، تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند افزایش نسبی ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت پنج شنبه می‌تواند سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

اما وضعیت جوی فردا، جمعه، چهارم آذر ماه نیز به این شرح اعلام شده است: با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و وزش باد مؤثر تا صبح فردا از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق مورد انتظار خواهد بود.

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. هرچند شکل‌گیری ناپایداری جوی و افزایش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت جمعه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بنابر گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۵۲ یعنی شرایط ناسالم قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۵۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار داشت.

در توصیه‌ای بهداشتی اعلام شده است در شرایط ناسالم، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند. دیگر شهروندان نیز باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

منبع: ایسنا

429101