سکوت عجیب نتانیاهو درباره اعتراضات در ایران

همزمان با ناآرامی های داخل ایران این سوال را پیش می‌کشد که چرا نتانیاهو تا کنون درباره حوادث جاری در ایران موضعی نگرفته ‌است؟
تصویر سکوت عجیب نتانیاهو درباره اعتراضات در ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه آرمان ملی نوشت: برای کسانی که روند اخبار را پیگیری می‌کنند، سکوت این روزهای بنیامین نتانیاهو که از هر بهانه‌ای برای ایران‌هراسی بهره‌ می‌گرفت و دوباره در انتخابات اخیر اسرائیل مامور تشکیل کابینه شده‌است کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در حالی که بیشتر کشورهای غربی در دو ماهه اخیر نسبت به تحولات و ناآرامی‌های کشور موضع گرفته و مذاکرات احیای برجام به محاق رفته‌است، قاعدتا باید نتانیاهو بیش از هر کسی از آن استقبال می‌کرد.

از سوی دیگر همزمان با ناآرامی های داخل ایران این سوال را پیش می‌کشد که چرا نتانیاهو تا کنون درباره حوادث جاری در ایران موضعی نگرفته ‌است؟

نتانیاهو بیش از هر کسی می‌داند که برکشیده‌شدنش در جامعه اسرائیل و متحدان غربی اسرائیل و همپیمانان جدیدش در میان اعراب به‌خاطر بزرگ‌نمایی خطر ایران است اما او این را نیز می‌داند که یک ایران دموکراتیک با جامعه بالنده و باز خطر بزرگ‌تری برای اسرائیل است. زیرا دیگر نمی‌تواند برای مردمی که به‌خاطر وجود دشمن خارجی متحد شده‌اند از خطر یک دشمن خارجی سخن بگوید.

روزی که شرایط داخلی ایران به سمت ایجاد یک جامعه دموکراتیک و بالنده برود آغاز یک پایان برای نتانیاهو است و او این را خوب می‌داند که نمی‌تواند با یک ایران قدرتمند رودررو شود.

429048