خبر مهم رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تولید اورانیوم ۶۰ درصد

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در سایت فردو از روز دوشنبه آغاز شده است.
تصویر خبر مهم رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تولید اورانیوم ۶۰ درصد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسلامی با همراهی علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست بازدید کردند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان این بازدید ضمن تقدیر از متولیان برگزاری سالانه این نمایشگاه اظهار کرد: اکنون موضوع محیط زیست؛ مساله مهمی محسوب می‌شود زیرا امروز با حجم سنگینی از آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ مواجه هستیم و این مورد جزو تکالیف فردی، اجتماعی و نیز سازمانی تمام دستگاه‌ها محسوب می‌شود و همه باید به صورت یکپارچه از محیط زیست حمایت کنند.
وی بیان کرد:‌ در دنیا برای سال ۲۰۵۰ تولید کربن صفر را هدف‌گذاری کرده‌اند و امید است با توجه به این موارد بتوانیم کشور را به سمت تولید کربن صفر هدایت کنیم.
اسلامی گفت: در سازمان انرژی اتمی و به‌منظور حمایت از محیط زیست، فناوری‌های در اختیار را در ۲ بخش گسترش خواهیم داد.
اثرات مهم تولید برق هسته‌ای در اقتصاد و صنعت
وی ادامه داد: یکی از این موارد تولید برق از فناوری‌ هسته‌ای است زیرا دولت به سرعت در حال حرکت به سمت تولید انرژی و سوخت ارزان است البته فناوری‌های نوظهور تاحدودی مورد کم‌توجهی قرار گرفته‌اند اما با توجه به تعهد ۲۰۵۰ شاهد چرخش متفاوتی نسبت به استفاده از فناوری هسته‌ای و تولید برق و توسعه نیروگاه‌های اتمی و حرکت پرسرعت و پرشتاب به سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی هستیم. در کشور دارای نیروگاه‌ اتمی هزار مگاواتی هستیم که در دوره کارکرد خود حدود ۵۲ میلیارد کیلووات برق به شبکه انرژی کشور عرضه کرده و با این کار در مصرف میلیون‌ها نفت صرفه‌جویی شده است.
معاون رییس جمهور گفت: با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در ۲ دهه گذشته و نیز الزامات قانونی؛ توسعه نیروگاه‌های اتمی را هدف‌گذاری کرده و ساخت پروژه‌های جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم تا سهم انرژی هسته‌ای در سبد برق کشور را به حدود ۲۰درصد برسانیم. این مهم؛ گام بزرگی در افق ۲۰ ساله این سازمان محسوب می‌شود و امید است این سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ میلیارد دلاری با یاری خداوند متعال انجام شود.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در بخش دوم نیز استفاده از فناوری هسته‌ای برای کمک به محیط زیست و در بخش آب و خاک را هدف‌گذاری کرده‌ایم؛ به‌طوری که طراحی و تولید سامانه تصفیه پساب‌های خانگی و شیرابه زباله‌ها با استفاده از فناوری پلاسما و به صورت پایلوت اجرایی شده و امید است با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست در شهرهای دارای اولویت این سامانه وارد مدار و فعال شود.

428822