صعود قیمت نفت در پی تکذیب خبر افزایش تولید اوپک پلاس

قیمت نفت پس از این که عربستان سعودی گزارش رسانه‌ای مبنی بر مذاکرات اوپک پلاس برای افزایش عرضه را تکذیب کرد، اوایل معاملات روز سه شنبه بازار آسیا افزایش یافت.
تصویر صعود قیمت نفت در پی تکذیب خبر افزایش تولید اوپک پلاس

به گزارش سایت خبری پرسون، بهای معاملات نفت برنت ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۷ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هفت سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۰ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص در معاملات روز گذشته پس از این که روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرد در نشست چهارم دسامبر اوپک پلاس افزایش تولید این گروه به میزان حداکثر ۵۰۰ هزار بشکه در روز مورد بررسی قرار می گیرد، بیش از پنج درصد ریزش کرده بودند.

اما بلافاصله قیمت های نفت پس از این که شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد کشورش به کاهش تولید پایبند است و درباره افزایش تولید با سایر اعضای اوپک گفت و گو نکرده است و گزارش وال استریت ژورنال را تکذیب کرد، به سرعت بهبود کامل یافتند.

اوپک و متحدانش اخیرا اهداف کاهش تولید را کاهش داده‌اند و وزیر انرژی عربستان سعودی ماه جاری اظهار کرد این گروه به دلیل ابهاماتی که پیرامون اقتصاد جهانی وجود دارد، درباره تولید نفت محتاط می‌ماند.

در این بین، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه گفت: روسیه به کشورهایی که سقف قیمت برای صادرات نفت این کشور اعمال می‌کنند، نفت یا فرآورده‌های نفتی عرضه نخواهد کرد. وی تاکید کرد روسیه تامین کننده نفت قابل اطمینانی مانده است و معرفی سقف قیمت برای نفت روسیه، عرضه کمتر را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش آمار ابتلا به کووید در چین، رشد قیمت نفت را محدود کرد. این کشور با موج جدید شیوع بیماری روبرو شده که نزدیک به پیک مشاهده شده در آوریل است.

منبع: ایسنا

418749