آغاز کاهش صادرات نفت اوپک

اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو اوپک و متحدانشان نظیر روسیه است، به دلیل نگرانی فزاینده از وقوع رکود اقتصادی و کاهش تقاضا برای سوخت، هدف تولید نفت خود را از نوامبر به میزان دو میلیون بشکه در روز معادل حدود دو درصد از تولید جهان کاهش داده است.

تصویر آغاز کاهش صادرات نفت اوپک

به گزارش سایت خبری پرسون، این دیدگاه پترولجستیک، ارزیابی اولیه از میزان کاهش تولیدی است که اوپک بر اساس توافق اوپک پلاس، انجام می دهد.

دانیل گربر، مدیرعامل پترولجستیک به رویترز گفت: صادرات نفت اوپک در نیمه اول نوامبر به میزان قابل توجهی کمتر بود. انتظار داریم این روند تا پایان ماه بهبود پیدا کند اما حجم صادرات این گروه در مقایسه با اوجی که اکتبر داشت، کمتر خواهد بود. انتظار داریم صادرات اوپک در نوامبر، حداکثر یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که نشان می دهد کاهش تولید اوپک پلاس، طبق توافق صورت گرفته است.

مقر اوپک در وین درباره‌این گزارش اظهارنظر نکرد.

سهم اوپک از کاهش تولید تصویب شده، ۱.۲۷ میلیون بشکه در روز است؛ بنابراین کاهش یک میلیون بشکه‌ای صادرات، نشان می دهد که بخش قابل توجهی از کاهش توافق شده در عرضه جهانی، انجام شده است.

پترولجستیک یکی از شرکتهایی است که عرضه نفت توسط اوپک و تولیدکنندگان دیگر در بازار جهانی را با رصد نفتکش و روشهای دیگر، دنبال می کند.

اوپک قرار است گزارش ماهانه بعدی خود را ۱۳ دسامبر منتشر کند که در این گزارش آمار نوامبر ارائه می‌شود.

تولیدکنندگان اوپک پلاس از ابتدای سال میلادی جاری سرگرم افزایش تدریجی تولیدشان برای خاتمه دادن به محدودیت عرضه‌ای بودند که از سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشتند اما از اکتبر، روندشان را معکوس کرده و تولیدشان را کاهش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، هیثم الغیص، دبیرکل اوپک روز چهارشنبه اظهار کرد: این سازمان آماده است برای منفعت بازارهای نفت مداخله کند. اوپک آگاه و محتاط بوده و تحولات اقتصادی جهان را زیر نظر دارد.

418023