امدادگران در ۹ استان به حالت آماده‌باش درآمدند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی، از آماده ‌باش نیروهای امدادی در ۹ استان کشور خبر داد.
تصویر امدادگران در ۹ استان به حالت آماده‌باش درآمدند

به گزارش سایت خبری پرسون، یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آماده ‌باش امدادگران سازمان امداد و نجات سازمان جمعیت هلال‌احمر در پی هشدار نارنجی هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی حاکی از آن است که احتمال بارش شدید و رگباری باران، بارش برف در مناطق کوهستانی و وزش شدید باد، طی امروز و فردا وجود دارد، بر همین اساس امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش درآمدند.

وی ادامه داد: در این هشدار اعلام شده که امروز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و غرب اصفهان شاهد مداخلات جوی خواهیم بود. همچنین پیش‌بینی شده که این وضعیت فردا نیز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، لرستان، شمال بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، غرب کرمانشاه و غرب کردستان مشاهده خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: امدادگران در آماده‌باش قرار دارند تا در صورت وجود خطر جانی یا احتمال ایجاد خسارت جانی به سرعت به هموطنان امدادرسانی کنند.

سلیمانی با بیان اینکه تجهیزات لازم برای امدادرسانی به هموطنان نیز آماده‌سازی شده است، عنوان کرد: از هموطنان تقاضا می‌کنیم که به هشدارهای صادر شده در خصوص احتمال وقوع حوادث جوی احتمالی توجه کنند و در این شرایط از کوهپیمایی و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

417978