کی‌روش از «عملیات فریب» استفاده می‌کند؟

ترکیب دفاعی تیم ملی برابر اروگوئه احتمالا با بیرو، مرتضی پورعلی گنجی، کنعانی، صادق محرمی و میلاد محمدی ساخته می‌شود.

تصویر کی‌روش از «عملیات فریب»  استفاده می‌کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، همه در انتظار رونمایی از نخستین فهرست ۱۱نفره کارلوس کی‌روش برای تیم ملی هستند. اگر گذشته را به یاد داشته باشید، حتما به خوبی می‌دانید که دیدارهای دوستانه در این مقطع همواره یک «عملیات فریب» بزرگ در تیم کی‌روش بودند. او همیشه علاقه زیادی داشت که تیم‌اش را به‌عنوان یک تیم ناشناخته به جام‌جهانی بفرستد. به همین‌خاطر هم در چند مسابقه دوستانه منتهی به برگزاری جام‌جهانی، شماره پیراهن و حتی پست بازی برخی ستاره‌ها را تغییر می‌داد تا رقبا را سردرگم کند. با این حال این بار شرایط با گذشته متفاوت به‌نظر می‌رسد.

کی‌ روش زمان زیادی برای کار کردن با این تیم نداشته و بعید است به سراغ نقشه‌های قدیمی‌اش برود. او به‌دنبال شناخت ۱۱ستاره اصلی تیم ملی است و باید از فرصت برگزاری ۲ دیدار دوستانه با اروگوئه و سنگال برای چنین کاری استفاده کند. پس اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تیم ملی با یک ترکیب کامل روبه‌روی اروگوئه قرار می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد علیرضا بیرانوند، انتخاب اول کی‌روش برای دروازه تیم ملی باشد. او این اواخر چه در رده ملی و چه در سطح باشگاهی، آماده‌تر از عابدزاده ظاهر شده و به‌طور کلی فرم بسیار خوبی داشته است. بیرو شانس زیادی دارد که تبدیل به نخستین گلر تاریخ فوتبال ایران با سابقه بازی در ۲ دوره جام‌جهانی شود. یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های کی‌روش برای تیم‌اش، به قلب دفاع مربوط می‌شود. جایی که شجاع و کنعانی برای مدت‌ها کنار هم بازی کرده‌اند اما انتظار می‌رود مرد پرتغالی، مرتضی پورعلی‌گنجی را جایگزین شجاع کند و او را در کنار کنعانی روبه‌روی اروگوئه به زمین بفرستد. در سمت راست و چپ خط دفاعی، خبری از رامین رضاییان و امید نورافکن در اردو نیست.

بازیکنانی که به‌دلیل صادر نشدن ویزا، نتوانسته‌اند تیم را همراهی کنند. در نتیجه صادق محرمی و میلاد محمدی، از بیشترین شانس برای تقابل با اروگوئه برخوردار خواهند بود. در نتیجه ترکیب دفاعی تیم ملی احتمالا با بیرو، مرتضی، کنعانی، صادق و میلاد ساخته می‌شود.

در میانه زمین، سعید عزت‌اللهی انتخاب بی‌چون و چرای کارلوس کی‌روش است. فوتبالیستی که در تیم‌های این مربی همیشه بدون جانشین بوده است. در شرایط عادی انتظار می‌رود احمد نوراللهی و وحید امیری روی دست سعید بازی کنند اما احمد خیلی دیر به اردوی تیم ملحق شده و وحید نیز یک مصدومیت طولانی را پشت‌سر گذاشته است. در نتیجه به‌نظر می‌رسد امید ابراهیمی و احسان حاج صفی در فاصله‌ای نزدیک به سعید به میدان بروند. آنها مهره‌های باتجربه‌ای هستند که می‌توانند در میانه میدان برای تیم ملی برتری عددی ایجاد کنند. در یک نبرد دشوار مثل بازی با اروگوئه، استفاده از نفرات باتجربه همواره اهمیت بسیار زیادی برای کی‌روش خواهد داشت. او همچنین علاقه زیادی به استفاده از احسان حاج صفی در میانه زمین داشت.

حدس زدن نام مهره‌های هجومی ثابت تیم ملی چندان دشوار نیست. به‌نظر می‌رسد علیرضا جهانبخش در سمت راست، مهدی طارمی در سمت چپ و سردار آزمون در نوک حمله به میدان بروند. آنها بهترین انتخاب‌های هجومی برای تیم ملی هستند.

ستاره‌هایی که در هلند، پرتغال و آلمان می‌درخشند و امیدهای اصلی تیم ملی برای صعود به مرحله بعدی هستند. این ۳ نفر به هیچ وجه بازیکنانی ایستا در ترکیب تیم ملی نخواهند بود. آنها باید مدام در حال دوندگی باشند تا بازی حریف را به هم بزنند. حتی سردار هم در جام‌جهانی قبلی، بارها تا میانه‌های زمین عقب می‌آمد و به پرس بازیکنان تیم روبه‌رو می‌پرداخت. به‌نظر می‌رسد که آرایش پایه تیم ملی در جدال با اروگوئه و البته در جام‌جهانی قطر، آرایش ۳-۳-۴ باشد اما این روش در عمل به ۱-۴-۱-۴ بدل می‌شود؛ جایی که ۲ هافبک مرکزی تیم به مهره‌های کناری خط حمله ملحق می‌شوند و پشت سر مهاجم تیم قرار می‌گیرند. شاید اضافه شدن احمد و وحید به ترکیب اصلی، چند تغییر کوچک در این تیم به‌وجود بیاورد. با این حال به‌نظر می‌رسد شمایل اصلی تیم ملی برای حضور در قطر از همین حالا نیز برای کارلوس مشخص شده است. او روبه‌روی سنگال و اروگوئه، آخرین آزمایش‌های جدی‌اش را هم انجام می‌دهد تا تیم‌اش را مهیای حضور در جام‌جهانی کند.

منبع: همشهری

417783