آخرین اخبار از تجمعات چهارشنبه شب در شهرهای کردستان

تجمعات در شهرهای کردستان در واکنش ب ماجرای مرگ مهسا امینی وارد پنجمین روز شد و معترضان شب گذشته شعارهای تندی سردادند که پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد.
تصویر آخرین اخبار از تجمعات چهارشنبه شب در شهرهای کردستان

به گزارش سایت خبری پرسون، به دنبال انتشار فراخوان‌های متعدد، غروب چهارشنبه هم تعدادی از دختران و پسران جوان در اعتراض به مرگ مهسا امینی در چند نقطه سنندج و برخی شهرهای کردستان تجمع کردند.

به دنبال فراخوان‌های متعددی که در فضای مجازی منتشر شده بود، غروب چهارشنبه تعدادی از پسران و دختران جوان در چند نقطه سنندج تجمع کردند و شعارهای ساختارشکنانه‌ای سر می‌دادند.

معترضین که بیشتر آنها دختران و زنان بودند ابتدا تعداد آنها حدود ۱۰۰ نفر بود و از پیاده‌راه فردوسی نزدیک میدان انقلاب شروع شد و پس از حرکت تا سه راه نمکی و روی پل فردوسی تعداد آنها بیشتر شد و تعدادی از پسران به این تجمع اضافه شدند.

اعتراض‌کنندگان جدای از سنگ‌پراکنی به سمت ماموران، شعارهایی نظیر «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دادند.

پلیس ابتدا می‌خواست با هشدار و خواهش آنان را متفرق کند اما معترضین بیشتر به سمت ماموران حمله‌ور می‌شدند اما در نهایت پلیس مجبور شد با شلیک گاز اشک‌آور آنان را متفرق کند.

این افراد و تعداد دیگر هم به سمت بلوار کردستان فرار کردند و در نقاط دیگری همچون میدان مادر، چهار راه فلسطین، چهار راه انقلاب و در نهایت انتهای خیابان انقلاب و میدان نبوت با روشن‌کردن آتش اقدام به بستن خیابان‌ها و راه‌بندان می‌کردند.

منبع: فارس

417766