جزییات خرید سربازی برای مشمولان غایب

سردار تقی مهری گفت: درباره دریافت وام برای مشمولان غایب گفت: وب سرویس بین سازمان وظیفه عمومی و بانک مرکزی برقرار است و به آنها وام داده نمی شود.
تصویر جزییات خرید سربازی برای مشمولان غایب

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار تقی مهری رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: بیش از ۸۵ درصد قوانین و مقررات را رعایت کرده اند و حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد قوانین را رعایت نکرده و مشمول غایب هستند که براساس قانون اجازه خروج از کشور را نداشته و نمی توانند در ادرات دولتی استخدام شوند و اگر در سازمان های خصوصی مشغول هستند چنانچه شناسایی شوند جریمه خواهند شد.

براساس قانون ، متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۳ مشمول سربازی هستند که ۳ میلیون نفر وارد غیبت شده اند.

وی درباره دریافت وام برای مشمولان غایب گفت: وب سرویس بین سازمان وظیفه عمومی و بانک مرکزی برقرار است و به آنها وام داده نمی شود. از سال ۹۴ تا ۹۷ افرادی که بیش از ۸ سال غیبت داشته باشند می توانستند جریمه را پرداخت کنند اما از سال ۹۷ اجرای این قانون به پایان رسید اما در قانون سال گذشته مصوب شده که افرادی در سال ۹۷ یک قسط پرداخت کرده بودند تا پایان سال گذشته اقساط را پرداخت کنند. در حال حاضر هیچ قانونی در رابطه با موضوع خرید خدمت سربازی نداریم.

وی تصریح کرد: تمام افرادی که در بازی‌های المپیک یا جهانی مقام کسب کنند می توانند معافیت دریافت کنند. درباره سه رشته فوتبال والیبال و بسکتبال هم در صورت کسب مقام این معافیت شامل حال آنها خواهد شد. همچنین می توانند از قانون سرباز قهرمان برخوردار شوند.

سردار مهری تصریح کرد: افراد نخبه نیز به ستاد کل معرفی شده و اسامی آنها به سازمان وظیفه عمومی ارسال شده و بعد از گذشت آموزش عمومی در بخش نخبگان پروژه تکمیل می کنند و کارت پایان خدمت دریافت می کنند نخبگان خارج از کشور هم می توانند پس از اتمام پروژه تحقیقاتی برایشان کارت صادر می شود.

417511