شولتس به عربستان می‌رود

صدر اعظم آلمان در تور خلیج فارس که از عربستان سعودی شروع می‌شود، درباره بحران انرژی و روابط دوجانبه بحث و گفتگو می‌کند.
تصویر شولتس به عربستان می‌رود

به گزارش سایت خبری پرسون، اولاف شولس، صدراعظم آلمان شنبه در یک سفر رسمی دو روزه به عربستان سعودی می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، سفر شولتس به ریاض به عنوان بخشی از تور خلیج فارس است که شامل امارات و قطر هم می‌شود.

خبرگزاری آلمان به نقل از یک منبع دیپلمات در سفارت آلمان در ریاض گفت که صدراعظم آلمان «اهمیت زیادی برای نتایج مذاکرات آتی خود با ولیعهد محمد بن سلمان و تعدادی از اعضای دولت سعودی قائل است».

منبع دیپلمات تأکید کرد که مذاکرات دو طرف بر روی اهمیت اصلاح مسیر روابط بین دو کشور که بعضا در نتیجه اختلاف مواضع دو کشور در قبال مسائل مختلف از جمله جنگ یمن و حقوق بشر دستخوش تنش شده بود، متمرکز خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: «بحران انرژی، پیامدهای جنگ اوکراین، وضعیت یمن، پرونده هسته‌ای ایران و اجلاس سران G-۲۰ که نوامبر آینده در جزیره بالی اندونزی برگزار می‌شود، در دستور کار مذاکرات دو هیئت خواهد بود».

این منبع دیپلمات آلمانی تصریح کرد: «تقویت روابط (با عربستان سعودی) در زمینه سرمایه گذاری‌های مشترک بر اساس چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان به ویژه در بخش‌های صنعت، لجستیک، مراقبت‌های بهداشتی، علوم زیستی، انرژی‌های تجدیدپذیر و همکاری‌های نظامی، از جمله موضوعات مهمی است که در جریان گفت‌وگوهای دوجانبه بحث خواهد شد».

417329