اربعین، فرصتی برای تمدن سازی

در مراسم پیاده روی اربعین هر سال بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت می‌کنند و افراد با ملیت های مختلف در این مراسم شرکت میکنند.
تصویر اربعین، فرصتی برای تمدن سازی

به گزارش سایت خبری پرسون، در مراسم پیاده روی اربعین هر سال بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت می‌کنند و بر اساس آمارها و مشاهدات، پس از کشور عراق، ایران با بیشترین حجم زائران در رتبه دوم کشورهای حاضر در این مراسم است.

اما این مراسم معنوی محلی برای وحدت تمام کشورها است. در طول مسیر پیاده روی می‌توان نمایندگانی از کشورهای مختلف را همراه با پرچمی که در دست دارند مشاهده کرد.

این اتفاق بزرگ و فرا ملی می‌تواند فرصتی برای جذب شدن دل‌ها به یکدیگر و تحقق آیه و اعتصموا بحبل الله ولا تفرقو را به مرحله اجرا برساند.

نکته حائز اهمیت در این رویداد عدم ارتباط گیری صحیح توسط زائرین کشورهای مختلف با یکدیگر است. منتها هستند کسانی که هم به زبان عربی و هم انگلیسی تا حدودی تسلط دارند و می‌توانند این ارتباط را شکل می‌گیرد اما کافی نیست.

شایسته است مسئولین کشور، اقداماتی برای آموزش‌های مختلف از جمله آموزش زبان عربی و انگلیسی داشته باشد. این آموزش‌های حداقلی باید در سطحی باشد که یک زائر بتوانند در این سفر تا حد قابل قبولی با یک زائر دیگر از کشور دیگری ارتباط بگیرد و تبادل فرهنگی داشته باشد.

قطعاً برنامه‌ریزی صحیح و مؤثر برای بهره گیری بیشتر از این رویداد می‌تواند به نفع تشکیل تمدن اسلامی باشد و زمینه سازی ظهور را هرچه سریع‌تر و بهتر اجرایی کند.

417313