چند نکته درباره حادثه منجر به فوت مهسا امینی

ضمن تسلیت اربعین حسینی امید است همه دوستداران اهل بیت بویژه حضرت اباعبدالله الحسین ضمن اینکه با شور حسینی یاد و نام حضرت را زنده نگه می دارند تبیین اهداف اصلی حرکت بزرگ امام شهید را فراموش نکنند.
تصویر چند نکته درباره حادثه منجر به فوت مهسا امینی

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر دبیری مهر در یادداشتی نوشت: ۱- اهداف اصلی حرکت بزرگ امام شهید را فراموش نکنیم که در راس انها نپذیرفتن ستم و ظلم با صد لایه پوشش نفاق و تحجر و دروغ است . انشالله راهپیمایی عظیم اربعین نیز منجر به رشد این اگاهی و مسئولیت پذیری زوار علوی و حسینی شود و جامعه ای اگاه تر ، مسوول تر ؛ هوشیار تر داشته باشیم .

۲- حادثه تلخ مرگ دختر جوان ایرانی که برای سفری کوتاه به تهران امده بود داغی سنگین است که به این اسانی از قلب انسانهای پاک سیرت زدوده نخواهد شد. مساله این نیست که ایا این شهروند مظلوم ایرانی بر اثر چه حادثه ای به کام مرگ فرو رفت مساله این است که نفس بازداشت و برخورد با او اقدامی غلط و خطا و نابخشودنی است و این مساله به سیاست اشتباه و پرهزینه و کم فایده ای به نام برخورد انتظامی با مساله حجاب در قالب گشت ارشاد باز می گردد. توجه کنید اعتراض های عمومی در دو روز اخیرصرفا خطاب به نیروی انتظامی و ماموران معذور این نیرو نیست بلکه علیه مجموعه افراد و نهادهایی است که با یک نگاه غلط و سیاست گذاری نابخردانه زمینه ساز این فجایع شده اندو ضروری است این مسیر انحرافی هر چه زودتر اصلاح شود و البته خطاب به مسئولانی است که تا کنون در قبال این ظلم اشکار و تضییع حق ناموس وطن سکوت کرده اند.

۳- موج سواری رسانه های بیگانه و کسانی که با همه مسایل برخورد سیاسی کارانه و فرصت طلبانه دارند هیچ تاثیری بر تظلم خواهی وعدالت جویی مردم ایران ندارد و نباید کسانی به این بهانه دست از عدالت خواهی بردارند. بدخواهان مردم ایران نمی توانند از این اب گل الود ماهی بگیرند . ایران و همه سرمایه های مادی و معنوی ان متعلق به تک تک شهروندان ایرانی است و ایرانیان برای ایفای حق خود و اعتراض به اشتباهات حکومت نیازمند مجوز و چراغ سبز و تشویق وتهییج کسی نیستند. نه هلهله رسانه های بیگانه مهم است و نه لاپوشانی برخی ابلهان بی وجدان داخلی ...مردم عدالت خواه هستند و مهسا امینی و امثالهم را مانند دختر خود می دانند و اگر به این اتفاقات واکنش نشان دهند عجیب است و نشان می دهد از ارزشهای اسلامی و ایرانی و انسانی فاصله گرفته اند چنانچه کسانی که سکوت می کنند در معرض چنین اتهامی هستند. در این واقعه نیز متدینین، خانواده های شهدا و ایثارگران و همه اقشار اجتماعی معترض بودند و هستند و این اتفاق مهم را نمی توان نادیده گرفت .

۴- حداقل انتظار مردم از افراد و نهادهای تصمیم گیر این است ضمن ارایه گزارشی موثق و مستند درباره حادثه اخیر ، در سیاست مواجهه انتظامی با مسایل فرهنگی و اعتقادی مثل حجاب تجدید نظر اساسی صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین رخدادهای تاسف اوری نباشیم ودر شرایط سخت کنونی ایران این حجم هزینه و تنش به کشور وارد نشود.

417241