قبل سفر به کیش، با بلیط چارتر کیش آشنا شوید

سفر به کیش یکی از جذاب‌ترین سفرهای داخلی در ایران محسوب می‌شود.
تصویر قبل سفر به کیش، با بلیط چارتر کیش آشنا شوید

به گزارش سایت خبری پرسون،

سفر به کیش یکی از جذاب‌ترین سفرهای داخلی در ایران محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال جایی برای استراحت، تفریح و آرامش هستید، کیش برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. این جزیره در جنوبی‌ترین بخش ایران و در دل خلیج همیشه فراس قرار دارد. به همین خاطر اکثر مسافران از شهرهای مختلف فقط با هواپیما به این جزیره سفر می‌کنند. خرید بلیط هواپیما بخشی از هزینه‌های سفر شما به حساب می‌آید. اگر نگران هزینه‌های سفر خود هستید و به‌دنبال راهی برای کاهش هزینه‌ها می‌گردید، خرید بلیط چارتر کیش بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با خرید بلیط چارتر و تفریحات آبی جزیره بیشتر آشنا کنیم. پس قبل سفر به کیش و خرید بلیط، در این مقاله با ما همراه باشید.

بلیط چارتر کیش

بلیط هواپیما کیش به دو نوع بلیط‌های سیستمی و بلیط چارتر تقسیم می‌شوند. بلیط‌های سیستمی که همان انواع معمولی بلیط هواپیما هستند. اگر نگاهی به قیمت بلیط هواپیما چارتری کنید، متوجه می‌شوید که قیمت کمتری از بلیط‌های معمولی دارند. دلیل این تفاوت قیمت چیست؟ اصلاً به چه بلیطی چارتر گفته می‌شود؟ در ابتدا باید بدانید ایرلاین‌ها در هر پرواز یک سری از هزینه‌های ثابت دارند. این هزینه‌ها بدون توجه به تعداد مسافران هر پرواز باید پرداخت شوند. برای مثال می‌توان به هزینه سوخت، ترانزیت، بیمه، حقوق خدمه و امثال آن اشاره کرد. وقتی که هزینه‌های ثابت در هر صورت برای ایرلاین وجود دارند، حتی یک صندلی خالی در پرواز می‌تواند به ضرر ایرلاین باشد.

به همین خاطر ایرلاین‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا تمام ظرفیت را در طول پرواز داشته باشند. هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شوند، ایرلاین‌ها تخفیف‌هایی را روی بلیط هواپیما کیش مشهد ارائه می‌دهند تا مسافران را ترغیب به خرید کنند. به این ترتیب چند ساعت مانده به پرواز، می‌توانید بلیط را به‌صورت بلیط لحظه آخری یا بلیط چارتری با حداقل قیمت تهیه کنید. این بلیط‌ها فقط در شرایط عرضه می‌شوند که تعداد مسافران کاهش پیدا کرده باشد. پس در دوران کم‌تردد امکان یافتن بلیط‌های چارتر ارزان کیش وجود دارد.

روش خرید بلیط چارتر کیش

خرید بلیط چارتر کیش با خرید بلیط معمولی هیچ تفاوتی ندارد. برای خرید ابتدا باید به وب سایت یکی آژانس‌های هواپیمایی مراجعه کنید. سپس از بخش پروازهای داخلی، مبدا و مقصد خود را در کنار تاریخ و تعداد مسافران مشخص می‌کنید. حال باید روی جستجو بزنید و نتایج را مشاهده نمایید. برخی از بلیط‌ها کنارشان عبارت «سیستمی» نوشته شده است. پروازهای سیستمی همان پروازهای معمولی هستند و قیمت همراه با تخفیف ندارند. برخی دیگر بلیط‌ها با لیبل «چارتر» یا «لحظه آخری» به فروش می‌رسند. این بلیط‌ها همان بلیط‌های لحظه آخری هستند که قیمت کمتری از بلیط‌های معمولی دارند.

البته یک راه ساده‌تر نیز وجود دارد برای اینکه بتوانید از طریق این سایت‌ها، بهترین نتایج را پیدا کنید. در تمامی این سایت‌ها، بخش با عنوان جستجوی نتایج وجود دارد. با کمک این بخش می‌توانید از فیلترهای مختلف برای نتایج جستجو استفاده کنید. در بخشی از این فیلتر نتایج، گزینه‌ای وجود دارد که فقط پروازهای چارتر را به شما نمایش می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید فقط پروازهای چارتر را مشاهده کنید. اگر در تاریخ مدنظرتان بلیط چارتر کیش وجود نداشت، می‌توانید چند روز به قبل و بعد آن را نیز چک کنید. به همین راحتی می‌توانید بلیط چارتر بخرید و از تخفیف آن لذت ببرید.

بهترین زمان خرید بلیط ارزان کیش

همان طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، امکان خرید بلیط هواپیما چارتر کیش فقط در دوران کم‌تردد وجود دارد. در دوران پرتردد، تعداد مسافران بیشتر از تعداد پروازها هست و هیچوقت صندلی خالی باقی نمی‌ماند که ایرلاین‌ها مجبور به ارائه تخفیف روی آن‌ها شوند. به همین خاطر باید بهترین زمان خرید بلیط ارزان کیش را به‌صورت چارتری بدانید. کیش هوایی بسیار گرم دارد؛ اما فصل تابستان به خاطر تعطیلات تابستانی، شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما کیش هستیم. البته باید بدانید که اوایل تیر ماه و اواخر شهریور بیشترین تعداد مسافران راهی کیش می‌شوند. اواسط تابستان و مرداد ماه به خاطر گرمایش شدید هوا، تعداد مسافران کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر تعداد مسافران به حداقل مقدار می‌رسد. در فصل بهار و مخصوصاً تعطیلات عید نوروز، تعداد مسافران به حداکثر مقدار خود خواهد رسید. در حقیقت بیشتر مسافران این زمان را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنند. پس می‌توان نتیجه گرفت که فصل بهار، ایام نوروز و اواخر و اوایل تابستان نمی‌توانید بلیط چارتر کیش را پیدا کنید. در زمستان و پاییز و همچنین اواسط تابستان، امکان پیدا کردن بلیط چارتر وجود دارد.

استرداد بلیط چارتر کیش

بلیط لحظه آخری به آن خاطر ارزان است که از ضرر به ایرلاین جلوگیری کند. اگر قصد استرداد بلیط‌های معمولی را داشته باشید، حتماً متوجه می‌شوید که برای استرداد بلیط خود باید مبلغی را به‌عنوان جریمه بپردازید. هرچه در فاصله کمتری تا زمان پرواز بلیط خود را کنسل کنید، هزینه این جریمه بیشتر خواهد بود. در ساعات پایانی مانده به پرواز، این جریمه به حداکثر مقدار خود می‌رسد. حال تصور کنید که شما بلیطی را تهیه کرده‌اید که زمان کمی تا پرواز آن باقی مانده است. خب طبیعتاً امکان استرداد این بلیط دیگر وجود ندارد. پس باید حداکثر هزینه جریمه، یعنی تمام مبلغ بلیط را پرداخت کنید! این یعنی استرداد بلیط چارتر کیش امکان‌پذیر نیست. در صورتی که قصد استرداد بلیط خود را داشته باشید، باید تمام هزینه خود را فراموش کنید! پس هنگام خرید بلیط چارتر باید دقت کافی داشته باشید. حتی امکان تغییر مسیر یا ساعت بلیط چارتر وجود ندارد.

تفریحات آبی کیش

جزیره کیش را بسیاری به تفریحات آبی جذاب و هیجان‌انگیز می‌شناسند. اگر عازم جزیره کیش هستید، بهتر است تا تفریحات آبی این جزیره را هم به‌خوبی بشناسید. در ادامه قصد داریم تا شما را به‌صورت مختصر و مفید با برخی از تفریحات آبی کیش بیشتر آشنا کنیم. به این ترتیب می‌توانید برای سفر خود برنامه‌ریزی عالی داشته باشید.

·غواصی

جزیره کیش دارای سایت‌های مختلف غواصی است. برخی سایت‌ها مناسب افراد آماتور و برخی دیگر مخصوص افراد حرفه‌ای است. اگر به غواصی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از کلوب ورزش‌های دریایی مختلف کیش برای این کار کمک بگیرید. برخی سایت‌ها آنقدر جذاب هستند که انگار شما را به یک دنیای دیگر می‌برند. دنیای زیر آب جزیره کیش به‌مراتب اکوسیستم جذاب‌تری از دنیای روی آب دارد. توجه داشته باشید که محدودیت سنی و شرایط فیزیکی خاصی برای غواصی در کیش وجود دارد. غواصی جزو تفریحات گران‌قیمتی است که تا تجربه نکنید انگار به کیش سفر نکرده‌اید!

·پاراسل

پاسال یک تفریح بسیار هیجان‌انگیز است که ضربان قلب شما را حسابی تند می‌کند. پاراسل شامل یک صندلی می‌شود که از یک سمت به قایق موتوری تندرو و از سمت دیگر به چتر نجات متصل شده است. وقتی که قایق حرکت می‌کند و سرعت می‌گیرد، باد زیر چتر می‌آید و شما را در بین دریا و آسمان معلق می‌کند. با افزایش سرعت قایق، ارتفاع شما نیز بیشتر خواهد شد! در نهایت می‌توانید از چشم‌اندازی بسیار بی‌نظیر در هوا لذت ببرید و هیجان را به معنای واقعی کلمه تجربه کنید. این تفریح آبی کیش نیز نسبتاً گران است؛ اما هیجان بسیاری دارد.

·بنانا

بنانا را می‌توان ساده‌ترین و ارزان‌ترین تفریح آبی در کیش دانست. بنانا یک تیوب بزرگ است که آن را شبیه به یک موز بزرگ طراحی کرده‌اند. حدود 4 الی 5 نفر روی این تیوب به حالتی که روی اسب سوار می‌شوید، می‌نشینند و دست و پای خود را به بنانا قلاب می‌کنند. یک قایق تندرو این موز غول‌آسا را روی آب می‌کشد و سرعت می‌گیرد! در طول مسیر قطرات آب به صورتتان برخورد می‌کند و حسابی هیجان‌زده می‌شوید. بنانا یکی از بهترین تفریحات خانوادگی محسوب می‌شود.

·اسکوتر زیردریایی

شاید شما از غواصی بترسید و البته که حق دارید؛ اما این دلیل نمی‌شود که از دنیای زیر آب خلیج فارس لذت نبرید. اسکوتر زیردریایی یک وسیله بسیار عجیب است که شما را به یاد کتاب‌های علمی تخیلی ژول ورن می‌اندازد. این اسکتور شبیه به یک موتور سیکلت کوچک است که کلاهک هوا دارد. سر شما در این کلاهک هوا قرار می‌گیرد و به‌راحتی تنفس می‌کنید. با چرخاندن دسته این اسکوتر، می‌توانید به جلو حرکت کنید. سواری اسکوتر بسیار راحت است و هر کسی از پس آن بر می‌آید. همچنین یک غواص در تمام مسیر شما را همراهی می‌کند تا خطری تهدیدتان نکند.

·جت اسکی

جت اسکی مثل یک موتور مسابقه‌ای تندرو است که روی آب حرکت می‌کند. جت اسکی یکی از رایج‌ترین تفریحات آبی کیش است که طرفداران بسیاری هم دارد. جت اسکی قیمت مناسبی دارد و برای راندن آن نیازی به مهارت خاص نخواهید داشت. توجه داشته باشید که در ایامی که دریا طوفانی است، امکان استفاده از جت اسکی وجود ندارد.

·فلای بورد

فلای بورد جزو جدیدترین، هیجان‌انگیزترین و گران‌ترین تفریحات آبی کیش است. فلای بورد یک تخته است که با فشار آب بالا می‌رود و بین دریا و آسمان معلق می‌ماند. حفظ تعادل کار بسیار دشواری است و به همین خاطر هر کسی نمی‌تواند روی آن سوار شود. در این ورزش خودتان را به چالش بکشید.

خب دوستان عزیز، با تمامی تفریحات آبی و همچنین روش خرید بلیط چارتر کیش به‌صورت کامل آشنا شدید. حالا می‌توانید با حداقل هزینه سفر کنید و بیشترین لذت را از سفر خود ببرید.

417165