هزینه‌های هنگفت مهندسان شرکت‌های فناوری برای افزایش قد!

بر اساس گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، جراحی پلاستیک به طور فزاینده‌ای به راهی برای کارمندان مرد فعال در حوزه فناوری برای رسیدن به اهداف فیزیکی خود در سال‌های اخیر تبدیل شده است.
تصویر هزینه‌های هنگفت مهندسان شرکت‌های فناوری برای افزایش قد!

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر "کوین دبی پرشاد"(Kevin Debiparshad) از جراحان موسسه "LimbplastX" در گفتگو با مجله جی‌کیو آمریکا گفت: کارکنان گوگل، مایکروسافت، آمازون و متا حاضرند برای افزایش قدشان تا ۱۵۰ هزار دلار پرداخت کنند.

این جراح می‌تواند پاهای بیماران را از طریق یک فرآیند دردناک چند ماهه، بلندتر کند. این جراح زیبایی مستقر در لاس‌وگاس که در روش‌های بلند کردن ساق پا مهارت دارد و می‌تواند قد افراد را بین ۷ تا ۱۵ سانتی‌متر افزایش دهد به مجله جی‌کیو گفت که بسیاری از بیمارانش کارکنان شرکت‌های حوزه فناوری هستند.

دکتر "کوین دبی پرشاد" در گفتگو با مجله جی‌کیو گفت که در سال ۲۰۱۶ موسسه "LimbplastX" را تاسیس کرده و کار آنها در طول همه‌گیری کرونا نیز رونق داشته است.

نحوه کار پزشکان نیز بدین صورت است: پزشک استخوان‌های ران بیماران را می‌شکند و میخ‌های فلزی که قابل تنظیم هستند را در آن ناحیه فرو می‌کنند. به گزارش مجله جی‌کیو، میخ‌های فلزی هر روز به مدت سه ماه با یک کنترل از راه دور مغناطیسی، کمی بلندتر می‌شوند. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا استخوان‌ها به آرامی بلند شوند و پاها خوب شوند.

یکی از مهندسان نرم افزار که این عمل را انجام داده است به مجله جی‌کیو گفت که او سه ماه اول پس از عمل جراحی را به تنهایی در آپارتمان خود گذرانده است و از بیرون غذا سفارش می‌داده است تا قدش از ۱۷۰.۶ سانتی متر به ۱۷۹.۸ سانتی متر برسد.

مجله جی‌کیو گفت: این روش بسته به اینکه آیا بیمار می‌خواهد ۷، ۱۰ ، ۱۲ یا ۱۵ سانتی متر افزایش قد داشته باشد، بین ۷۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه دارد.

وجه مشترک بیماران دبی پرشاد این است که آنها ثروتمند هستند و در حرفه خاصی فعالیت می‌کنند. مجله جی‌کیو گزارش داد که افرادی مانند مدیران اجرایی، بازیگران، کارمندان امور مالی و گروهی از کارکنان شرکت‌های فناوری با درآمد بالا(اکثرا مردان و برخی زنان) برای این عمل به این پزشک مراجعه کرده‌اند.

دبی پرشاد به مجله جی‌کیو گفت: مثلاً ۲۰ مهندس نرم افزار که در وگاس هستند در حال انجام این روش هستند. دیروز دختری از شرکت پی پال به من مراجعه کرد. من بیمارانی از گوگل، آمازون، فیس بوک، مایکروسافت دارم. من تاکنون چندین بیمار از مایکروسافت داشته‌ام.

پِی‌پال (PayPal) یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی آن فعالیت می‌کند.

این جراح گفت که او این روش را برای ورزشکاران توصیه نمی‌کند زیرا می‌تواند توانایی آنها را کاهش دهد. بسیاری از بیمارانی که مجله جی‌کیو با آنها صحبت کرد گفتند که به دیگران نگفته‌اند که این روش را انجام داده‌اند.

انگ اجتماعی جراحی پلاستیک برای مردان در سال‌های اخیر از بین رفته است. بر اساس گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، اعمال زیبایی انجام شده بر روی مردان از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۵، ۳۲۵ درصد افزایش یافته است و در سیلیکون‌ولی نیز جراحی پلاستیک به طور فزاینده‌ای به راهی برای کارمندان مرد فعال در حوزه فناوری برای رسیدن به اهداف فیزیکی خود در سال‌های اخیر تبدیل شده است. واشنگتن پست در ژانویه ۲۰۲۰ گزارش داد که مردان برای پیشرفت در حرفه خود به بوتاکس، پرکننده‌های صورت، درمان‌های لیزری و تکنیک‌هایی برای تحریک کلاژن روی می‌آورند.

منبع: ایسنا

417105