صید برنزی یونس امامی در شب سوم

سومین روز مسابقات کشتی قهرمانی جهان در رشته آزاد از امروز (شنبه 26 شهریور) در صربستان پیگیری شده و 5 نماینده ایران به روی تشک می‌روند.
تصویر صید برنزی یونس امامی در شب سوم

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه 10 بر صفر انریکه پرز کاستیلانوس از گوتمالا را در دور دوم مغلوب کرد. او تنها یک دقیقه برای پیروزی لازم داشت و به راحتی راهی مرحله بعد شد.

آزادکار ایرانی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان منگ هجیگان از چین و آرمان آندروسی از استونی رفت.این بار او در عرض یک دقیقه و 11 ثانیه مقابل حریف اهل استونی به پیروزی رسید و مجوز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را دریافت کرد.

یونس امامی در این مرحله به مصاف برنده کشتی میان جاسمیت فولیکا از کانادا و توران بایراموف از آذربایجان رفت. بایراموف، نایب‌قهرمان اروپا توانست یونس امامی را به دردسر بیندازد، اما آزادکار ایرانی در این کشتی نفسگیر 8 بر 4 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

امامی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کایل داک، قهرمان آمریکایی سه دوره جهان و دارنده مدال برنز المپیک رفت. او رقابت سختی با داک داشت و با وجود تلاش فراوان نتوانست از پس قهرمان آمریکایی بربیاید. نتیجه 2 بر 2 برابر شد و کایل داک به لطف کسب امتیاز آخر، مجوز حضور در فینال را دریافت کرد.

امشب (شنبه) یونس امامی در دیدار رده‌بندی به مصاف ساگار جاگلان از هند رفت و در وقت اول با نتیجه 2 بر صفر پیش افتاد. آزادکار کشورمان در وقت هم پای حریف را از تشک خارج کرد و یک امتیاز دیگر نیز کسب کرد.

ملی‌پوش وزن 74 کیلوگرم کشورمان در ادامه هم نمایش خوبی داشت و توانست 2 امتیاز دیگر نیز به جمع امتیازات خود اضافه کند. او در نهایت با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید و مدال برنز وزن خود را تصاحب کرد.

416950