صعود مقتدرانه کامران قاسمپور به فینال / مصاف حساس با کاکس آمریکایی برای طلا

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با برتری قاطع مقابل تمامی رقبای خود راهی دیدار نهایی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان شد.
تصویر صعود مقتدرانه کامران قاسمپور به فینال / مصاف حساس با کاکس آمریکایی برای طلا

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه رقابت‌های ۳ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، کامران قاسم پور دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱، در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل میریانی مایسورادزه از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان قاطعانه و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و سومین فینالیست کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها نام گرفت. وی فردا شب شنبه برای کسب مدال طلای جهان برابر جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا به میدان می رود. قاسم پور سال گذشته و در نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی با نتیجه ۳ بر ۳ صاحب پیروزی شده بود.

قاسمپور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید. قاسمپور در یک چهارم نهایی نیز برابر احمد باتایف دارنده مدال نقره اروپا ۲۰۲۲ از بلغارستان با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم در نیمه نهایی مقابل کایل دیک دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا ۲ بر ۲ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. علیرضا سرلک نیز در دور نخست مقابل حریفی از چین شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

همچنین تا دقایقی دیگر و از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در جریان رقابت‌های رده‌بندی و فینال ۴ وزن نخست، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم برای کسب مدال طلای جهان در دیداری سخت و حساس برابر جردن باروز چهره شاخص کشتی جهان از آمریکا و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک به میدان می‌رود و حسن یزدانی نیز در حساس‌ترین مبارزه این رقابت‌ها در دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل دیوید تیلور آمریکایی مصاف خواهد کرد.

امیرحسین زارع نیز در سنگین وزن برابر آمارور دسی از کانادا برای کسب مدال برنز جهان به میدان خواهد رفت.

416883