راهپیمایی اربعین مصداق بارز قدرت مسلمانان است

امام جمعه مهاباد گفت: برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین مصداق بارز قدرت مسلمانان است.
تصویر راهپیمایی اربعین مصداق بارز قدرت مسلمانان است

به گزارش سایت خبری پرسون، ماموستا عبدالسلام امامی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران مهاباد با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین حسینی برای اولین بار اظهار کرد: امسال برای نخستین بار بیش از ۵۰ هزار زائر از مرز تمرچین ورود و خروج کردند و منشأ خیر و برکت برای توسعه آذربایجان غربی بویژه در منطقه جنوب استان شدند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مصداق بارز قدرت مسلمانان است، گفت: میلیون‌ها زائر در این ایام با نظم و در امنیت کامل از مرز ۲ کشور ایران و عراق عبور می‌کنند که نشان از وحدت و همبستگی بین مسلمانان است.

ماموستا امامی اظهار کرد: امسال برای نخستین بار زائران اربعین در اوج احترام و عزت از سوی اهل تسنن مورد استقبال قرار گرفتند و پس از خروج از مرز تمرچین پیرانشهر و شهر اربیل اقلیم کردستان عراق به سمت بغداد، نجف و کربلا اعزام شدند.

امام جمعه مهاباد افزود: انتظار داریم توسعه و آبادانی منطقه به ویژه در زمینه زیرساخت‌ها تمرچین تداوم داشته باشد و مسؤولان توجه بیشتری به این منطقه کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست شانگهای ابراز امیدواری کرد: اجلاس سران کشورهای عضور سازمان همکاری شانگهای موجب توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تقویت همکاری اقتصادی و سیاسی اعضا شود.

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است و از این طریق شمار زیادی از زوار جهت شرکت در آئین پیاده‌روی اربعین عازم شدند.

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

416863