قیمت جهانی نفت برنت از ۹۱ دلار گذشت

نگرانی در مورد افزایش شدید نرخ بهره بانک‌های مرکزی و تاثیر آن بر رشد اقتصاد دنیا و همچنین کاهش تقاضا برای سوخت باعث کاهش قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز جمعه شد، اما قیمت نفت پس از آن یک افزایش جزئی را تجربه کرد.

تصویر قیمت جهانی نفت برنت از ۹۱ دلار گذشت

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش ۸۵ دلار و ۲۷ سنت معامله می‌شود.

افزایش ارزش دلار آمریکا در این هفته باعث سومین هفته پیاپی کاهش قیمت برای هر دوی این شاخص‌های نفتی شده‌است. بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند. شاخص دلار کمی در روز جمعه کاهش داشت اما به بالاتر از ۱۱۰ رسیده‌است.
پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی در این هفته در مورد رشد صفر تقاضا برای نفت در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی به‌خاطر دورنمای ضعیف تقاضا در چین هم بازار نفت را متزلزل کرده‌است.
تحلیلگران بازار نفت عقیده دارند در شرایطی که دورنمای تقاضا در چین هنوز نامشخص است و سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو و بانک‌های مرکزی برای مقابله با تورم اقتصاد را تضعیف کرده، زیرساخت‌های نفت چندان خوش‌بینانه به‌نظر نمی‌رسد.
از طرف دیگر، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده احتمالاً ذخایر استراتژیک نفتی این کشور تا بعد از سال مالی ۲۰۲۳ پر نخواهد شد.

416849