صحبت های تکان دهنده همدست زورگیر اتوبان نیایش

همدست زورگیر اتوبان نیایش که چند روز قبل بعد از محاکمه به اعدام محکوم شده بود، بازداشت شد.
تصویر صحبت های تکان دهنده همدست زورگیر اتوبان نیایش

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از انتشار فیلم یکی از سرقت‌های‌شان، عماد بازداشت و پس از محاکمه به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. همدست ۱۷ساله‌اش، محمد تحت تعقیب بود که دو روز پیش در خانه‌ای ویلایی در شهرستان شهریار در غرب استان تهران بازداشت شد. محمد ۱۷ساله وحشت‌زده است و می‌ترسد او هم به سرنوشت دوستش دچار شود.

چند وقت است به ایران آمده‌ای؟
خانواده ام از ۲۰سال قبل به ایران آمدند و در محله مولوی ساکن شدند. من در ایران به دنیا آمدم و درخانواده‌ای هفت نفره بزرگ‌شده‌ام.
کار می‌کردی یا درس می‌خواندی؟
در کارگاه خیاطی کار می‌کردم و شش میلیون تومان حقوقم بود.
چرا سارق شدی؟
خواهرم تشنج می‌کرد و تومور مغزی داشت. پزشک معالجش گفته بود اگر عمل نشود، فوت می‌کند. نیاز به ۶۰میلیون تومان پول داشتم. به همین دلیل، پیشنهاد عماد برای دزدی را قبول کردم.
از شیوه سرقت‌ها بگو.
سوار موتورسیکلت شده و به بزرگراه‌ها از جمله نیایش می‌رفتیم. با شناسایی خودروی رانندگان زن و مرد در پشت چراغ قرمز، عماد با قمه راننده را تهدید و حتی زخمی می‌کرد و من گوشی‌های‌شان را که بیشتر سامسونگ بود، سرقت‌می‌کردم.
از اولین سرقت بگو.
آن شب زن راننده‌ای پشت چراغ قرمز بود. آمدیم سرقت کنیم که چراغ سبز شد و او حرکت کرد. ترسیدیم و منصرف شدیم. چند روز دست از کار کشیدیم و بعد از چند روز دوباره برای سرقت رفتیم که این بار موفق شدیم.
چند بار سرقت کردید؟
در ۳۰ فقره سرقت با او بودم.
سهم تو از فروش اموال سرقتی؟
هر بار دو تا سه میلیون تومان سهمم می‌شد. ۳۰میلون تومان طی این چند ماه نصیبم شد. می‌خواستم تا جایی سرقت کنم که ۳۰ میلیون دیگر برای هزینه درمان خواهرم جور شود.
اموال را به چه کسی می‌فروختید؟
گوشی‌های سرقتی را عماد به یک مرد می‌فروخت و پولش را می‌گرفت. حتی آن فرد به ما سفارش می‌داد چه نوع گوشی برایش سرقت کنیم.
فیلم سرقت خودتان را دیدید؟
در گوشی یکی از دوستانم دیدم و فهمیدم باید پنهان شوم تا این‌که چند هفته قبل متوجه شدم عماد بازداشت شده و از تهران رفتم. در شهریار یک باغ اجاره کردم و روزانه ۵۰هزارتومان اجاره می‌پرداختم که همان‌جا هم بازداشت‌شدم.
چه حکمی در انتظارت است؟
از وقتی فهمیدم همدستم حکم اعدام گرفته، می‌ترسم از این‌که حکم اعدام بگیرم.

416832