ایران ۲۰ میلیون بشکه نفت ذخیره خود را روانه بازار کرد

موسسه کپلر که خدمات مربوط به ردیابی کشتی‌ها را ارائه می دهد اعلام کرد که ایران طی سه ماه گذشته ۲۰ میلیون بشکه نفت ذخیره شده خود را روانه بازار جهانی کرده است.
تصویر ایران ۲۰ میلیون بشکه نفت ذخیره خود را روانه بازار کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، اطلاعات منتشر شده بر اساس ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد صادرات نفت ایران در ماه اوت برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است.

موسسه کپلر که خدمات مربوط به ردیابی کشتی‌ها را ارائه می‌دهد اعلام کرد نفت آماده صادرات ایران در روی خشکی طی سه ماه گذشته 6 میلیون بشکه کاهش یافته و به 50 میلیون بشکه رسیده است. همچنین نفت آماده صادرات ایران بر روی دریا نیز از 107 میلیون بشکه به 93 میلیون بشکه رسیده که یعنی 14 میلیون بشکه کاهش یافته است.
بر این اساس ایران طی این سه ماه گذشته علاوه بر صادرات نفت از تولید روزانه خود، 20 میلیون بشکه از نفت ذخیره شده خود را نیز روانه بازار کرده است. بخش مهمی از نفت ذخیره شده ایران روانه بازار چین شده است.
موسسه ورتکسا نیز که محموله های انرژی را ردیابی می‌کند تایید کرده است صادرات نفت ایران طی سه ماه گذشته رو به افزایش بوده است. در ماه ژانویه صادرات نفت ایران یک میلیون بشکه در روز گزارش شده بود که این رقم در ماه می به 700 هزار بشکه در روز کاهش یافت اما طی ماه‌های ژوئن تا اوت صادرات نفت ایران صعودی بوده است.
این اطلاعات در حالی منتشر می‌شود که اوپک نیز بر اساس اطلاعات منابع ثانویه از افزایش 5 هزار بشکه ای تولید روازنه نفت ایران در ماه اوت خبر داده است. ایران در این ماه 2 میلیون و 572 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد. تولید نفت ایران در این ماه نسبت به سال 2020 که دولت آمریکا سیاست فشار حداکثری را در پیش گرفت رشد حدود 30 درصدی داشته است. ایران در آن سال 1 میلیون و 991 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود. رشد 30 درصدی تولید نفت ایران با وجود تداوم تحریم های آمریکا نشان دهنده رنگ باختن تحریم ها و موفقیت ایران در خنثی کردن اثر سیاست های خصمانه دولت آمریکا علیه اقتصاد کشور است.

416830