امدادرسانی به ۱۱ مصدوم در تمرچین پیرانشهر

معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی از امداد رسانی به ۱۱ مصدوم در تمرچین پیرانشهر خبر داد.
تصویر امدادرسانی به ۱۱ مصدوم در تمرچین پیرانشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، یحیی خلیلی در گفتگویی با بیان اینکه ۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار این جمعیت در مرز تمرچین و مسیر منتهی به پیرانشهر راه‌اندازی شده است، افزود: در این پایگاه‌های انواع خدمات از جمله تست فشار و قند خون، پانسمان و خدمات دیگر پیراپزشکی به زائران داده می‌شود و تاکنون امدادگران این پایگاه‌ها در ۱۲ حادثه به ۱۱ مصدوم امداد رسانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این پایگاه‌ها، تعدادی در جاده‌های منتهی به شهرستان ۲۳ پایگاه هلال و احمر در خدمت زائران امام حسین (ع) پیرانشهر، مرز تمرچین و یک پایگاه در اربیل اقلیم کردستان عراق دایر شده که شامل تیم‌های ارتباط، تیم امداد برداران، خواهران، تیم‌های واکنش سریع (انتقال اضطراری و نجات فنی) است و در مجموع ۱۶۷ امدادگر در این پایگاه‌ها مستقر هستند.

خلیلی اضافه کرد: این پایگاه‌ها در مجموع به ۲۲ دستگاه آمبولانسی، ۱۳ خودرو نجات، یک فروند بالگرد و ۲ دستگاه خودرو فرماندهی تجهیز شده و خدمات امدادی به زائران ارائه می‌دهند.

معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به دایر کردن یک پایگاه در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق نیز گفت: این پایگاه که به عنوان پایگاه امداد و نجات و درمان راه اندازی شده، ۱۲ امدادگر در آن استقرار یافته و به چهار دستگاه آمبولانس تجهیز شده است.

وی اضافه کرد: با شروع فعالیت پایگاه امداد و نجات تمرچین پیرانشهر یک فروند بالگرد نیز در این مرز استقرار یافته تا در صورت بروز حوادث امدادرسانی به مصدومان به صورت هوایی و در مدت زمان بسیار کم صورت گیرد.

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است و از این طریق شمار زیادی از زوار جهت شرکت در آئین پیاده‌روی اربعین عازم شدند.

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.

416807